کشفی عجیب در محل نبرد گلادیاتورها

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، همشهری آنلاین نوشت: باستان شناسان می گویند احتمالا در روم باستان از سگ ها برای مبارزه با حیوانات بزرگ تر مثل خرس و انجام حرکات آکروباتیک در کولوسئوم استفاده می کردند.

کشفی عجیب در محل نبرد گلادیاتورها

باستان شناسان می گویند احتمالا در نمایش های کولوسئوم در روم باستان از سگ های کوچک جثه برای مبارزه با حیوانات بزرگتر مثل خرس استفاده می شده است.

در روزنامه تلگراف گزارش شده است که باستان شناسان برای اولین بار در حین کاوش در زهکشی کولوسئوم، بقایای سگ های کوچکی شبیه سگ های داشهوند را در این آمفی تئاتر 2هزار ساله پیدا کردند.

بیشتر بخوانید:

عکس | کشف بزرگی که کتاب های علوم را تغییر می دهد

عکس | تمساح های جان سختی که در آلوده ترین رودخانه جهان زنده ماندند!

آلفونسینا روسو، مدیر کولوسئوم، به تلگراف گفت: ما استخوان های زیادی از سگ ها پیدا کردیم که شبیه سگ های داشهوند امروزی بودند. قد آنها کمتر از 30 سانتی متر بود. ما فکر می کنیم که ممکن است از آنها برای اجرای ترفندهای آکروباتیک استفاده شده باشد، درست همانطور که امروز در سیرک می بینید و یا به عنوان بخشی از نمایش شکار مورد استفاده قرار می گرفتند؛ حتی در برابر خرس ها و حیواناتی با جثه بزرگ.

نمایش شکار یا به زبان لاتین Venatio نوعی تفریح در روم باستان بود که در آن حیوانات مختلف را به جان هم می انداختند یا آن ها را برای نمایش های آکروباتیک آموزش می دادند.

در این مقاله آمده است که این سگ ها، اجداد سگ های سوسیسی بودند و نه سگ داشهوند واقعی که امروز می شناسیم. نژاد داشهوند مدرن در اوایل قرن هجدهم در آلمان پدیدار شد و از آن ها برای پیدا کردن سوراخ ها و شکار گورکن ها استفاده می شد (Dachs در آلمانی به معنای گورکن است.) این سگ ها برای اینکه شکارچی مستقل طعمه های خطرناک باشند، تربیت شده اند. آن ها سریع و شجاعند.

باستان شناسان کولوسئوم بعلاوه استخوان های سگ های بزرگ، پلنگ، شیر، خرس و شترمرغ را در زهکش های باستانی پیدا نموده اند. این اکتشافات در طول مطالعه ای یک ساله انجام شد که طی آن باستان شناسان از 70 متری زهکشی و فاضلاب زیر کولوسئوم عبور کردند؛ جایی که می توانست میزبان 50 هزار دیدنگر باشد.

باستان شناسان علاوه بر بقایای حیوانات، بقایای تنقلات از جمله میوه، آجیل و زیتون را نیز پیدا کردند که دیدنگران موقع دیدن می خوردند.

آنها بعلاوه بیش از 50 سکه برنزی از اواخر دوره روم و یک سکه نقره برای یادبود حکومت امپراتور مارکوس اورلیوس از حدود 170 تا 171 پس از میلاد کشف کردند، دوره ای که بعد از فیلم گلادیاتور ریدلی اسکات مشهور شد و محبوبیت یافت.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "کشفی عجیب در محل نبرد گلادیاتورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشفی عجیب در محل نبرد گلادیاتورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید