کشور اسلوونی خاتمه کرونا را بیان کرد، یک واکسن تازه به بازار می آید، نارضایتی کرملین از فرایند واکسیناسیون

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیر کل صندوق بین المللی پول اظهار داشت اولویت اصلی این سازمان در سال 2021 واکسن کرونا است.

کشور اسلوونی خاتمه کرونا را بیان کرد، یک واکسن تازه به بازار می آید، نارضایتی کرملین از فرایند واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرسکارا به نقل از پایگاه خبری هیل آمریکا، کریستالینا جورجیوا، مدیر کل صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد اولویت اصلی این سازمان در سال 2021 واکسن کرونا است.

جورجیوا اضافه نمود: سیاست واکسن سال جاری و شاید سال آینده هم مهمترین سیاست اقتصادی باشد و حتی ممکن است از نظر اهمیت از سیاست اقتصادی پیشی بگیرد.

مدیر کل صندوق بین المللی پول افزود: پیش شرط رسیدن به یک سطح بالا و پایدار از رشد اقتصادی در کل دنیا این است که همه مردم باید واکسینه شوند، البته هنوز این کار انجام نشده است.

جورجیوا طی اظهارات خود این موضوع را تأیید کرد و گفت که این طرح برترین بازده سرمایه گذاری را خواهد داشت.

ماه مه گذشته، صندوق بین المللی پول از سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری برای راه اندازی فوری واکسن COVID-19 اطلاع داد، با این انتظار که این سرمایه به 9 تریلیون دلار بازگردد.

به منظور قرارگیری کشور های دنیا در جهت رشد، صندوق بین المللی پول در حال ارائه یک سری پیشنهاد ات با هدف اصلی پر کردن خلاء واکسن هایی است که بسیاری از کشور های در حال توسعه با آن روبرو هستند.

نارضایتی کرملین از فرایند واکسیناسیون

افزایش شدید تعداد بیماران کرونایی در روسیه بویژه در مسکو، بار دیگر به این مساله ابعاد بحرانی داده به گونه ای که نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته است.

در روزهای اخیر تعداد روزانه افراد مبتلا به کرونا در روسیه بار دیگر به بیش از 14 هزار نفر رسید که بالاترین رقم در ماههای اخیر است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روسیه خاطرنشان کرد: در شبانه روز اخیر 14 هزار و 185 نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و 379 نفر بر اثر این بیماری جان سپرده اند و به این ترتیب مجموع افرادی که بر اثر کرونا در روسیه جان خود را از دست داده اند، به بیش از 127 هزار نفر رسیده است.

مساله افزایش تعداد بیماران کرونایی در هفته های اخیر نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته و یکی از عوامل اصلی بروز چنین شرایطی را کندی فرایند واکسیناسیون کرونا در منطقه ها مختلف روسیه اعلام نموده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی از فرایند واکسیناسیون در این کشور ابراز نارضایتی کرد.

وی گفت: به نظرم ما باید از آهنگ و سرعت واکسیناسیون کرونا در روسیه نگران باشیم زیرا شرایط در این زمینه نامطلوب است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اضافه نمود: ولادیمیر پوتین دائما از هر فرصتی استفاده کند تا همه را به زدن واکسن کرونا دعوت کند و اینکه تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ گردد.

به گفته مقام ارشد کاخ کرملین، واکسیناسیون تنها راه توقف رشد سریع همه گیری کرونا است و هیچ شیوه دیگری برای غلبه بر کرونا وجود ندارد.

پسکوف با تاکید بر اینکه واکسیناسیون باید داوطلبانه باشد و اجبار در این مساله جایز نیست، گفت: در این عرصه دادن مشوق ها برای ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا مهم است و می تواند موثر باشد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال 1399 شروع شده است و تا به امروز حدود 27 میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند.

مقامات روسیه در تلاشند تا 70 میلیون نفر از شهفرایندان این کشور 146 میلیون نفری تا پاییز سال جاری با واکسن های ساخت داخل بخصوص اسپوتنیک وی واکسینه شوند.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو از برنامه مشوق برای واکسیناسیون مردم علیه کرونا اطلاع داد که بر اساس آن به قید قرعه هر هفته به پنج نفر از افرادی که واکسن کرونا می زنند، خودرو اهدا می گردد.

به گفته شهردار مسکو، همه افراد بالای 18 سال که در مسکو واکسن کرونا می زنند، می توانند در قرعه کشی خودرو شرکت نمایند و شانس برای برنده شدن خودرو به ارزش یک میلیون روبل (13 هزار دلار) خواهند داشت.

این برنامه تا 11 ماه جولای (یک ماه دیگر) ادامه خواهد داشت و به گفته شهردار مسکو، نتایج نخستین قرعه کشی و اسامی برندگان جوایز روز 23 ماه از برنامه شبکه تلویزیونی مسکو24 اعلام خواهد شد.

تدابیر تازه در مسکو برای مقابله با کرونا

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز در گزارشی از اتخاذ تدابیر تازه برای مقابله با کرونا در مسکو و شهرهای پیرامون آن اطلاع داد.

ازجمله این تدابیر واکسیناسیون اجباری کرونا برای کارکنان مراکز خدماتی همانند آرایشگاه ها و رستوران ها است.

این تدابیر را رئیس سازمان پبشگیری از بیماریهای عفونی مسکو اتخاذ نموده و شهردار مسکو و استاندار استان مسکو دستور اجرای آن را صادر کردند.

بر اساس گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، در بیمارستان های مسکو 4 هزار تخت اضافی برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

در این گزارش با اشاره به پر شدن بعضی بیمارستان ها در مسکو و منطقه ها اطراف آن ازجمله بیمارستان منطقه داماددووا گفته شد که اگر با چنین سرعتی کرونا توسعه یابد، تخت هایی که در زمان حاضر برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است پر خواهد شد.

پاکستان یاری های بشردوستانه مقابله با کرونا به افغانستان ارسال کرد

پاکستان با هدف یاری به افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا، محموله یاری های بشردوستانه به این کشور ارسال کرد.

در همین راستان در دفتر اداره ملی مدیریت حوادث پاکستان (NDMA) برای تحویل تجهیزات و ملزومات مربوط به مبارزه با بیماری کرونا، مراسمی برگزار گردید.

در این مراسم دکتر فیصل سلطان دستیار ویژه وزیر بهداشت پاکستان، نجیب الله علی خیل سفیر افغانستان در پاکستان و محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان حضور داشت.

دستیار ویژه بهداشت در این مراسم گفت: این محموله هدیه ملت پاکستان به ملت افغانستان بوده شامل بعضی تجهیزات بهداشتی مقابله با کرونا و دستگاه اکسیژن است.

به گفته وی، پاکستان در این شرایط سخت به همکاری خود با افغانستان ادامه خواهد داد. اپیدمی کرونا کشورهای منطقه ها مختلف را گرد هم آورده و پاکستان هم به روابط دو جانبه با افغانستان اهمیت می دهد.

فوت 2673 برزیلی در 24 ساعت گذشته

طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته بیش از 85 هزار نفر در کشور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده و بعلاوه 2673 نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 177 میلیون و 815 هزار و 72 نفر در دنیا به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده اند که از این تعداد، 3 میلیون و 848 هزار و 922 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 162 میلیون و 322 هزار و 203 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 14 هزار و 63 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 365 هزار و 985 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 616 هزار و 150 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 67 هزار و 294 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 700 هزار و 313 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 381 هزار و 931 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به اسم سومین کشور دنیا با افزایش 85 هزار و 861 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 17 میلیون و 629 هزار و 714 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 493 هزار و 837 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا هم به ترتیب با 5 میلیون و 747 هزار و 647، 5 میلیون و 348 هزار و 249، 5 میلیون و 249 هزار و 990، 4 میلیون و 589 هزار و 814 و 4 میلیون و 248 هزار و 432 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

بعلاوه کشورهای آرژانتین با 4 میلیون و 198 هزار و 620 مبتلا و کلمبیا هم با 3 میلیون و 829 هزار و 879 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

کشور اسلوونی سرانجام کرونا را خاطرنشان کرد

اسلوونی با اعلام سرانجام کرونا تأکید کرد که بعضی محدودیت ها و واکسیناسیون ادامه پیدا می نماید.

به گزارش نووستی، وزارت بهداشت اسلوونی سرانجام کرونا در این کشور را خاطرنشان کرد و تأکید کرد که کارزار واکسیناسیون مردم این کشور ادامه پیدا می نماید و بعضی محدودیت ها هم ادامه خواهد داشت.

وزارت بهداشت اسلوونی که جمعیت آن دو میلیون نفر است تأکید کرد که طی روز گذشته 112 مورد ابتلای تازه به ویروس و دو مورد فوتی را ثبت نموده است.

تا کنون 769هزار و 248 نفر از جمعیت اسلوونی یک دوز از واکسن های مختلف ضد کرونا را دریافت کردند و 551هزار و 906 نفر هم به طور کامل دو دوز خود را دریافت کردند.

اکنون 122 بیمار کرونایی در بیمارستان های اسلوونی بستری هستند که 40 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

اسلوونی(که یکی از جمهوری های سابق یوگسلاوی بود) از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 257 هزار مبتلا به کرونا و بیش از 4408 مورد فوتی را ثبت نموده است.

یک واکسن تازه به بازار می آید

شرکت نواواکس خاطرنشان کرد که واکسنی فراوری نموده که بیش از 90 درصد در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا موثر است.

این شرکت در مطالعه و پژوهشی که روی نزدیک به 30 هزار داوطلب در ایالات متحده آمریکا و مکزیک انجام داده به این نتیجه دست یافته است.

نتایج امیدوارنماینده این شرکت موجب شده تا احتمال صدور مجوز فراوری اضطراری واکسن کووید-19 در سه ماه سوم سال 2021 افزایش یابد.

مسئولان شرکت نواواکس می گویند واکسنی که فراوری نموده اند بیش از 93 درصد در برابر انواع مختلف ویروس کرونا موثر بوده است.

فراوری این واکسن ها بر پایه پروتئین است و در آن از قطعات خالص ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می نمایند. فراوری واکسن های مبتنی بر پروتئین از روش معمول برای تحریک پاسخ ایمنی بدن بهره می برند و از همین روش برای فراوری واکسن های دیگری همانند سیاه سرفه و زونا هم استفاده شده است.

دکتر گریگوری گلن رئیس تیم تحقیق و توسعه شرکت نواواکس در این خصوص به خبرگزاری رویترز تاکیده نموده که واکسن این شرکت در مقابل انواع جهش یافته ویروس کرونا که در برزیل، آفریقای جنوبی و هند هم مشاهده شده هم جواب داده است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که واکسن نواواکس روی افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید 91 درصد و در پیشگیری از ابتلا به موارد میانه کرونا 100 درصد اثربخشی دارد. دکتر گلن می گوید این واکسن تقریبا 70 درصد در برابر انواع گونه های کرونا که نواواکس قادر به شناسایی آنها بوده، اثربخش خواهد بود.

آقای گلن بعلاوه تاکید نمود که بسیار مهم است واکسن بتواند بدن را در مقابل ویروسی که دائما در حال تغییر شکل است، محافظت کند.

نتایج پژوهش های نواواکس نشان داده که این واکسن عوارض چندانی نداشته و تنها در مواردی سردرد، خستگی و درد عضلانی گزارش شده که همه این موارد خفیف بوده است. البته تعداد کمی از کسانی که این واکسن را دریافت نموده اند عوارض جانبی شدید تری را تجربه نموده اند.

این شرکت می گوید همچنان در جهت فراوری 100 میلیون دوز در ماه در سرانجام سه ماهه سوم سال 2021 و 150 میلیون دوز در ماه در سه ماه چهارم سال 2021 است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کشور اسلوونی خاتمه کرونا را بیان کرد، یک واکسن تازه به بازار می آید، نارضایتی کرملین از فرایند واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور اسلوونی خاتمه کرونا را بیان کرد، یک واکسن تازه به بازار می آید، نارضایتی کرملین از فرایند واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید