اجاره بها نصف حقوق کارگران را می بلعد!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، محمدرضا تاجیک؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگویی با اشاره به اینکه در آخرین جلسه شورای عالی کار درخواست برگزاری جلسه به منظور کاهش قدرت خرید کارگران را ارائه کردیم گفت: وزیر کار قول دادند که جلسه به این منظور تشکیل گردد. طبق قانون باید هفته بعد جلسه برگزار گردد. اما هنوز اطلاعی برای برگزاری جلسه نداده اند.

اجاره بها نصف حقوق کارگران را می بلعد!

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه درخواست ما این بود که بازنگری در بحث معیشت صورت گیرد اضافه کرد: طی سال های اخیر فشار زیادی در حوزه مسکن به 11 کارگران وارد شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کاراظهار داشت:مسکن کارگران یکی از مسائل لاینحل جامعه کارگری است. متأسفانه دولت های مختلف در طرح های مسکن دولت ها ناموفق عمل نموده اند.

تاجیک بیان نمود: با شرایط مالی و معیشتی موجود خانوار ها افراد نمی توانند حقوق خود را به آخر ماه برسانند و در تامین احتیاج های خانواده خود درمانده و بدین ترتیب حتی بسیاری در تامین اجاره خانه خود مشکل دارند. این روند معضلی ست که احتیاج به تحقیق هم ندارد و همه خانواده های جوان درگیر آن هستند و اگر خانه پدری به یاری آن ها نیاید، معضل بیشتر هم خواهد شد. این یعنی ما در آینده ای نه چندان دور نه تنها با معضل خانه دار شدن بلکه با معضل اجاره کردن خانه هم روبرو هستیم که روند آن شروع شده است و احتیاجمند این است که دولت توجه بیشتری کند.

وی بیان نمود: قیمت سرسام آور مسکن و به تبع آن اجاره بهای سنگین عملاً بیش از نصف حقوق کارگران را می بلعد که هرچند کارفرمایان درصدد افزایش حقوق باشند، اما بازهم نصیب اجاره بها خواهد شد؛ بنابراین دولت باید فکری به حال شرایط معیشت و مسکن کارگران کند.

منبع: فرارو

به "اجاره بها نصف حقوق کارگران را می بلعد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره بها نصف حقوق کارگران را می بلعد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید