اصلی ترین نکاتی که باید در دکوراسیون منزل بدانید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، قدیم ترها، با آب وجارو کردن و گذاشتن گلدان در کنار ورودی منزل سعی در آراستن و افزودن زیبایی به ورودی خانه را داشته اند، اما ما چه باید کنیم که قسمت ورودی خانه مان به برترین و زیباترین وجه دیده گردد؟

اصلی ترین نکاتی که باید در دکوراسیون منزل بدانید

آیا خریدن گلدان ها و مجسمه های گران قیمت و نصب آن در ورودی خانه مان برای این کار کافی است یا راه های دیگر و کم هزینه تری هم برای افزایش زیبایی چیدمان ورودی خانه مان وجود دارد؟ برای پاسخ کافی است این مطلب را با دقت بخوانید و آن را اجرا کنید.

هارمونی یا همخوانی: برای اینکه ورودی خانه دارای زیبایی دوچندانی گردد، لازم نیست خرج های میلیونی به منظور بازسازی انجام دهید، کافی است چند اصل مرتبط با دکوراسیون داخلی را با ظرافت و سلیقه خاص خودتان به اجرا درآورید؛ یکی از این اصول، هارمونی یا همخوانی نام دارد. همخوانی در اینجا به معنی هماهنگی رنگ دیوار و کف پوش و در ورودی، کنتراست نور و سایه ها موجود در محل موردنظر و بعلاوه اجزای مصنوعی است که برای زیبایی بیشتر در محیط به کار می برید (مانند گلدان، مجسمه و...). توجه داشته باشید، هر چه دقت نظر بیشتری در انتخاب و هماهنگی این المان ها به خرج دهید، نتیجه بهتری را در سرانجام چیدمان ورودی منزل تان به دست خواهید آورد.

رنگ: همواره سعی کنید تضاد رنگی میان رنگ دیوارهای ورودی، در ورودی و کف پوش ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال تیره ترین رنگ برای در منظور گردد و دیوارهای ورودی یکی، دو پرده روشن تر و در آخر کف پوش ها روشن ترین بخش ورودی باشند. هرچه انتخاب رنگ به وسیله شما با سلیقه بیشتری انجام گردد، مهمانان خانه شما توجه شان بیشتر به ورودی خانه جلب می گردد. توجه داشته باشید استفاده از رنگ های سرد برای ورودی منزل به مهمانان تان حس خوبی را انتقال نخواهد داد، بنابراین کمی انرژی به خرج دهید و نگران نباشید، همه سلیقه شما را تحسین خواهند کرد. رنگ لوازم جانبی (اشیا و وسایل تزیینی و دکوری) و عناصر مصنوعی به کار رفته در محیط ورودی منزل، باید از رنگ دیوارها کمی تیره تر باشد تا این قبیل لوازم در محیط دید افراد، گم نشوند. برای برقراری تعادل بصری می توانید آرایه یا عنصری هم رنگ کف پوش یا دارای رنگی متمایل به آن، به محیط اضافه کنید.

لوازم جانبی و عناصر مصنوعی: پیشنهاد ما برعکس تصورتان، استفاده از گلدان های طبیعی در محیط ورودی نیست، علت واضح است؛ نگهداری گل های طبیعی در شرایط مختلف آب وهوایی بسیار سخت و سخت است، به همین علت پیشنهاد ما به شما استفاده از عناصر مصنوعی است.

اینجا باید نهایت سلیقه را به رخ مهمانان تان بکشید؛ یک گلدان سفالی نه چندان گران قیمت، استفاده از چوب های درخت بامبو یا یک مجسمه سفالی که در تمام کارگاه های سفال گری در داخل شهر که این روزها به ساخت و فروش گلدان و مجسمه یا آب نماهای سفالی مشغول اند، می تواند نیاز شما را در این خصوص رفع کند. اگر می خواهید بیشتر هزینه کنید می توانید از پنجره ها و شیشه های رنگی بالای در منزل و کنار آن برای افزودن به عناصر محیطی یاری بگیرید. استفاده از خرده شیشه های تزیینی رنگی روی دیوار را به هیچ وجه برای ورودی منزل توصیه نمی کنیم، زیرا به راحتی ممکن است موجب جراحت و نخ کش شدن لباس مهمانان تان گردد.

همواره دقت کنید پوشش های دیوارهای ورودی منزل بهتر است قابل شست وشو و بعلاوه ضد آب باشد که به راحتی بتوانید آن را تمیز کنید و بعلاوه برابر برف و باران و نور شدید خورشید مقاوم باشد. بعلاوه استفاده از رنگ های بسیار روشن را در دیوارهای ورودی منزل نیز به علت کثیف شدن در کوتاه مدت، هرگز به شما توصیه نمی کنیم.

کف پوش های مقاوم: بیشتر افرادی که به بازسازی ورودی منزل شان اقدام می نمایند، دچار یک طرز فکر ذهنی غلط هستند؛ هرچه قیمت یک محصول گران تر باشد، محصول باکیفیت تری خواهد بود. شاید این جمله در خصوص برخی محصولات صدق کند اما برای خرید کف پوش ورودی باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که ربط چندانی به قیمت آن ندارد.

در نظر داشته باشید جنس کف پوش های داخل منزل با بیرون آن باید تفاوت داشته باشد. بسیاری از محصولات ظریفی که در داخل منزل مورد استفاده قرار می گیرند به درد پوشاندن کف ورودی منزل نخواهد آمد، چرا؟ کاملاً واضح است؛ تغییر شرایط محیطی و آب وهوایی بیرون منزل بر آنها تأثیر خواهد گذاشت و به احتمال قوی از مقاومت آن خواهد کاست، پس یکی از راه های مقابله با این مورد، استفاده از کف پوش های مقاوم برابر شرایط محیطی است. دقت داشته باشید که سنگ های تزیینی از مقاومت لازم برای ورودی ساختمان مناسب نیستند و بعلاوه بسیار گران تر از دیگر کف پوش ها برای استفاده در ورودی منزل هستند.

شما می توانید با کمی صبر و حوصله به خرج دادن در جست وجو و خرید کف پوش مقاوم و مرغوب، آنچه را برای طولانی مدت نیاز دارید، به دست بیاورید. از طرفی دیگر، انجام هزینه کم، دست شما را در تغییر دوباره این کف پوش ها باز خواهد گذاشت.

نکته: اگر در ورودی منزل شما دارای حفاظ امنیتی است، حتماً رنگ آن با رنگ در منزل یکی باشد. پادری را هیچ وقت از قلم نیاندازید، بیشتر مهمانان از درآوردن کفش های شان و حرکت روی سنگ با جوراب بیزار هستند، بنابراین با انتخاب یک پادری زیبا، یک شی تزیینی و البته کارامد و مفید دیگر را به محیط در ورودی خانه تان بیفزایید.

منبع: همشهری آنلاین

به "اصلی ترین نکاتی که باید در دکوراسیون منزل بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلی ترین نکاتی که باید در دکوراسیون منزل بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید