سال جاری بیش از 60 اثر تاریخی مازندران برای ثبت در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، سال جاری بیش از 60 اثر تاریخی مازندران برای ثبت در دستور کار واقع شده است.

سال جاری بیش از 60 اثر تاریخی مازندران برای ثبت در دستور کار قرار گرفته است

صادق برزگر، مدیر کل میراث فرهنگی مازندران در موزه کلبادی ساری با اشاره به جاذبه های طبیعی بسیار و حضور گردشگران به استان مازندران اظهار کرد: با توجه به حضور گردشگران به این استان برای بازدید از جاذبه های طبیعی باید مازندران را به عنوان یکی از استانهای غنی در آثار تاریخی و فرهنگی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: باید برای معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی مازندران از انجمن های خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی یاری گرفته گردد.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات باستان شناسی و پژوهشی حائز اهمیت است، اضافه کرد: کوشش داریم در امسال 11 پروژه کاوش باستان شناسی در استان اجرایی گردد.

برزگر بعلاوه از بازسازی 34 پروژه شامل حمام ها، پل ها، مساجد، تکایا و خانه های قدیمی با اعتبار حدود 4 میلیارد تومان در امسال اطلاع داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار داشت: در امسال به پایگاه جهانی عباس آباد، پایگاه ملی فرح آباد، یوش و اسپهبد خورشید اعتبارات خوبی اختصاص یافت که پژوهش در اولویت این پایگاه قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "سال جاری بیش از 60 اثر تاریخی مازندران برای ثبت در دستور کار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری بیش از 60 اثر تاریخی مازندران برای ثبت در دستور کار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید