این نشانه ها در هندوانه را برای جلوگیری از مسمومیت جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، آیا چیزی درباره هندوانه نیترات دار شنیده اید؟ می دانید که هندوانه هایی که در این فهرست قرار می گیرند چه نشانه ها و علامت هایی دارند؟

این نشانه ها در هندوانه را برای جلوگیری از مسمومیت جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، هندوانه یک نوع میوه آبدار است که معمولاً در فصل تابستان مصرف می گردد. این میوه محبوب گاهی، می تواند نیترات داشته باشد که معمولاً به علت کودهای شیمیایی یا فرآورده های کشاورزی استفاده شده در کشت و پرورش آن ممکن است اتفاق بیفتد. با شناخت علائم وجود نیترات در هندوانه که در ادامه خواهیم گفت، از مصرف این هندوانه ها خودداری کنید تا دچار عوارض و مسمومیت های ناشی از آن نشوید. برای آنکه بدانید آیا هندوانه ای که خریداری نموده اید، نیترات دار است یا خیر، با ما همراه باشید.

تکه ای از گوشت هندوانه را در آب قرار دهید

برای آنالیز اندازه نیترات در هندوانه و جلوگیری از مسمومیت، می توانید یک تکه از گوشت هندوانه را در آب تمیز قرار داده و منتظر بمانید. اگر آب تغییر رنگ داده و به رنگ صورتی تند تبدیل گردد، این نشانه ای از وجود نیترات های زیاد در هندوانه است و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

رنگ زرد پوست هندوانه نمایانگر اندازه بالای نیترات است

نیتروژن یک عنصر اساسی برای رشد گیاهان است اما بعضی کشاورزان در پرورش هندوانه از افزودن نیترات به زمین بیش از حد استفاده می نمایند تا به رشد سریع تر هندوانه یاری نمایند. این عمل می تواند منجر به تجمع نیترات های اضافی در گوشت هندوانه گردد که مصرف آن می تواند به مسمومیت منجر گردد. به همین علت باید توجه داشت که زردی پوست هندوانه نشانه ای از افزایش نیترات است. هنگام خرید هندوانه، به رنگ داخل پوست آن نیز توجه کنید. اگر رنگ آن زرد باشد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. بعلاوه، گوشت هندوانه نباید خطوط سفید رنگ داشته باشد.

هندوانه که در وسطش حفره دارد مشکوک است

اگر هندوانه دارای حفره بزرگ و عمیق در وسط آن باشد، این می تواند نشانه ای از استفاده از هورمون های رشد یا مانده در هندوانه باشد. هندوانه ای که هورمون های رشد دارد ممکن است مواد مضر را در خود جذب نموده باشد و مصرف آن می تواند به مسمومیت منجر گردد. بهتر است از مصرف هندوانه های دارای حفره های بزرگ و عمیق خودداری کنید.

برای تشخیص هندوانه ای که ممکن است مشکل داشته باشد، باید وزن آن را مورد آنالیز قرار دهید. هندوانه باید به نسبت اندازه اش، سنگین و سفت باشد. اگر احساس می کنید هندوانه خیلی سبک است یا احساس می کنید که دارای حجم زیادی هوا درون آن است، احتمالاً مسئله ای وجود دارد. هندوانه ای که به خوبی رسیده است، هنگام بلند کردن بسیار سنگین خواهد بود.

سوراخ های هندوانه را آنالیز کنید

تشکیل سوراخ ها در هندوانه ممکن است به علت ورود حشرات یا مسائل رشد ایجاد گردد. در بعضی موارد، این سوراخ ها به عنوان نشانه از حشرات تلقی می شوند، اما در واقعیت ممکن است مرتبط با اندازه زیاد نیترات باشند. حتی اگر داخل هندوانه خوب باشد، وجود سوراخ می تواند باعث خرابی گوشت هندوانه گردد. بنابراین بهتر است هندوانه ای که سوراخ دارد را خریداری نکنید.

  • اگر مزه آب را دوست ندارید این نوشیدنی را برای برطرف تشنگی امتحان کنید
  • اسپرسو برترین ماده غذایی برای مقابله با این بیماری خطرناک است
  • رژیم غذایی مفیدی که برای بهبود کلسترول و قند خون بالا باید رعایت کنید
منبع: همشهری آنلاین

به "این نشانه ها در هندوانه را برای جلوگیری از مسمومیت جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نشانه ها در هندوانه را برای جلوگیری از مسمومیت جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید