توضیحات مهم مدیرعامل آتش نشانی در خصوص حادثه پله برقی ، پیدا کردن عضو قطع شده 20 دقیقه زمان برد ، گزارشی از نقص فنی پله برقی ثبت نشده بود

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره حادثه ناگواری که برای یک نوجوان در پله برقی علی آباد اتفاق افتاده است، در صحن شورای شهر تهران توضیحاتی را داد.

توضیحات مهم مدیرعامل آتش نشانی در خصوص حادثه پله برقی ، پیدا کردن عضو قطع شده 20 دقیقه زمان برد ، گزارشی از نقص فنی پله برقی ثبت نشده بود

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران صحن علنی شورای شهر با اشاره به شرایط 500 پله برقی در سطح شهر، گفت: در سال 1401 سازمان برای 500 پله در 22 منطقه دستورالعملی را صادر و آن را به شهرداران منطقه ها جهت برطرف مسائل ایمنی پله ها ابلاغ کرد، بر این اساس شاهد اتفاقات خوبی در سال گذشته بودیم.

او اضافه کرد: تمام حوادث مربوط به پله برقی، سه مورد بود و حادثه آنچنانی در مورد پله های برقی نداشته ایم؛ اما در این مورد نوجوان 12 ساله می خواست بند کفش خود را ببندد که انگشت او میان پله گیر می نماید و این نوجوان دچار سانحه می گردد.

محمدی با بیان اینکه ساعت 19:50 حادثه به آتش نشانی اعلام شد، گفت: ساعت 19 و 52 دقیقه آتش نشانان به محل اعزام شدند و ترافیک سنگین در بلوار ابریشم باعث می گردد که هفت دقیقه و 30 ثانیه طول بکشد تا به محل برسند.

کودک روی پله آخر نشسته بود و انگشتش قطع شد

او اضافه کرد: وقتی جسم خارجی وارد پله برقی می گردد برق به صورت هوشمند قطع می گردد و سه کف پله به صورت استاندارد حرکت می نماید تا عابران پیاده دچار حادثه نشوند؛ این کودک روی آخرین پله ها بوده که عضوی از دست او قطع شده بود و تعدادی از پله ها را باز کردند تا عضو قطع شده پیدا گردد و 20 دقیقه زمان برد. کلانتری و اورژانس در محل حضور داشتند و عضو قطع شده را تحویل خانواده مصدوم دادند.

محمدی گفت: برای تشخیص این حادثه سامانه 137 را رصد کردیم که هفت تماس مبنی بر خاموشی دستگاه های پله برقی بوده و اصلا نقص فنی اعلام نشده بود؛ HSE در مورد پله برقی مورد نظر انجام شده بود و با وجود نصب علائم هشدار، سهل انگاری عابر پیاده به عنوان دلیل حادثه اعلام می گردد، متأسفانه فرد آسیب دیده روی پله نشسته بوده و دست او وارد قسمت کناری پله برقی شد.

او با بیان اینکه سطح آگاهی شهروندان از نحوه استفاده پله برقی با اطلاع رسانی، اقدامات رسانه ای و نصب علائم افزایش پیدا کند، توضیح داد: امیدواریم شورا بودجه مشخصی را مشخص کند تا پله هایی که فعال نیستند به روز رسانی و فعال شوند. بر اساس رصدهای انجام شده این حوادث در کشورهای جهان زیاد است اما حتی یک حادثه هم برای ما زیاد است و از این موضوع ناراحت هستیم.

چمران: فعال نبودن پله برقی بهتر از حادثه آفرینی است

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سازمان زیباسازی تمام کوشش و هم و غم خود را برای سالم ماندن پله های برقی به کار بگیرد، گفت: HSE برنامه ای است که قاعدتا اجرا می گردد و بازدیدهای هفتگی صورت می گیرد. فعال نبودن بهتر از این است که چنین حادثه ای ایجاد گردد.

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بعلاوه با بیان اینکه اورژانس شرکت شهر سالم با حضور متخصصین در محل حادثه حضور داشت، تأکید کرد: بعد از اینکه گمان کردند ممکن است شرایط بیمارستان مناسب نباشد کودک مصدوم به بیمارستانی بهتر منتقل شد. مسئولان هم تماس تلفنی با پدر این کودک برقرار و از آنها دلجویی کردند. ضمن اینکه معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان زیباسازی هم در بیمارستان حضور یافتند و از نزدیک روند درمان او را پیگیری کردند. مام هزینه های درمانی نیز به وسیله شرکت شهر سالم پرداخت شده است. هم اکنون نیز نیروهای شرکت شهر سالم در بیمارستان و در کنار خانواده این کودک حضور دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "توضیحات مهم مدیرعامل آتش نشانی در خصوص حادثه پله برقی ، پیدا کردن عضو قطع شده 20 دقیقه زمان برد ، گزارشی از نقص فنی پله برقی ثبت نشده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات مهم مدیرعامل آتش نشانی در خصوص حادثه پله برقی ، پیدا کردن عضو قطع شده 20 دقیقه زمان برد ، گزارشی از نقص فنی پله برقی ثبت نشده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید