تکلیف محدودیت تردد در تعطیلات 14 و 15 خرداد چیست؟
به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تهران (پانا) - رئیس پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی اعلام نمود: معین تکلیف در خصوص شرایط محدودیت یا منع تردد سفر در تعطیلات 14 و 15 خرداد ماه منوط به اعلام نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا است و تا به امروز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.
سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه پنجمین رزمایش ارتقای توان عملیاتی و تحرکات خودرویی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در زمین شرایط سفرها در تعطیلات 14 و 15 خرداد ماه تا به امروز تصمیمی اتخاذ نشده است اما با توجه به این که این تعطیلات در روزهای آدینه و شنبه و یکشنبه قرار گرفته و معمولا پنج شنبه نیز به آن متصل است در این زمینه باید وزارت بهداشت آنالیز های لازم را انجام داده و با توجه به چگونگی شیوع و شرایط شهرها نظر خود را اعلام کند البته در این زمینه تابع مصوبات ابلاغی بوده و مجری هستیم تا به امروز نیز در این زمینه چیزی به ما اعلام نشده است ولی به نظر می رسد در جلسات آینده درباره آن تصمیم گیری گردد.
هادیانفر گفت: شهرهای قرمز کاهش یافته اما همچنان محدودیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد. البته محدودیتی نیز در خصوص تمام شهرها بود که مربوط به تعطیلات عید فطر می شد که دیگر این محدودیت اجرا نمی گردد بنابراین محدودیتی برای سفر به شهرهای دارای شرایط زرد وجود ندارد.
به گفته وی منع تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت 22 تا سه بامداد همچنان اجرا می گردد.
هادیانفر به طرح بخگرددگی دیرکرد جرائم اشاره نمود و گفت: با پیشنهاد پلیس و موافقت مجلس جرائم تا سرانجام سال 99 به اصل خود بازگشته و دیگر مشمول جریمه دوبرابری نیست اما این بخگرددگی تا دی ماه سال جاری بوده و پس از آن دوباره رقم های دوبرابری و جرایم دیرکرد به آن اضافه نموده خواهد شد لذا توصیه پلیس به رانندگان این است که زودتر جرائم خود را پرداخت نمایند.
وی همچنین درباره توقیف خودروها به دلیل جرائم معوق گفت: پیش از این سقف جرایم یک میلیون تومان بود اما ما به همکارانمان تاکید کردیم که تا سقف سه میلیون تومان هیچ خودرویی را جریمه نکند. در خصوص برخی شایعات درباره جریمه های رانندگی، باید گفت که هیچ بخشی از درآمدهای حقوق کارکنان پلیس وابسته به جرایم نیست و دولت نیز به جریمه های رانندگی نگاه منفعت گرایانه ندارد هدف از جریمه بازدارندگی است.
هادیانفر درباره کیفیت خودروهایی که به ناوگان راهور اضافه نموده شده است، گفت: تمام خودروهایی که از سال 1400 شماره گذاری شده باید استاندارد یورو 5 را داشته باشد و این مصوبه دولت در سال 99 است بنابراین این خودروها همگی ایمن هستند. برای بخش های جاده ای و ماموریت های تاکتیکی از خودروهای ایمن تر از خودروهای شاسی بلند استفاده کردیم و در شهرها ازخودروهایی نظیر پژو 207 و غیره. براساس آنالیز صورت گرفته در کشورهای اروپایی نیز از چنین خودروهایی استفاده می گردد.
رئیس پلیس راهور ناجا درباره ارائه نشدن برخی خدمات در سایت راهور 120 نیز گفت: برخی از خدمات این سایت به منظور ارتقاء امنیت، موقتا متوقف شده است، در کوشش هستیم تا این خدمات را به یک نرم افزار دیگر نیز منتقل می کنیم، به زودی این خدمات با برطرف مسائل به شهروندان ارائه خواهد شد.
هادیانفر با اشاره به برگزاری الکترونیکی کلاس های آیین نامه هدایت و رانندگی اضافه نمود: این کلاس ها در 110 آکادمی تهران به شکل پایلوت اجرا شده و به زودی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.
هادیانفر درباره خدمات آنلاین شماره گذاری نیز گفت: در مجموع در کوشش هستیم با افزایش خدمات غیر حضوری تا بیش از 90 درصد این اقدامات به صورت غیر حضوری صورت گرفته و تنها 8 تا 10 درصد آن به وسیله مراجعه حضوری انجام گردد که خوشبختانه زیر ساختارهای خوبی در این زمینه فراهم شده و بزودی آن را در سراسر کشور اجرایی خواهیم کرد. در حال حاضر این طرح در چندمرکز به شکل پایلوت اجرا می گردد.
وی در خصوص قطع برق در شهر تهران و تاثیر آن در عملکرد چراغ های هدایت و رانندگی گفت: در تهران 6 هزار تقاطع داریم که در این تقاطع ها چراغ هدایت و رانندگی واقع شده است اگر ما بخواهیم در هنگام قطع برق برای هر تقاطع دو مامور قرار دهیم یعنی فقط 12 هزار نیروی ما باید در تقاطع ها مستقر گردد که این امر شدنی نیست. بنابراین وزارت نیرو باید طوری عمل کند که اتصال چراغ های هدایت و رانندگی به جریان برق جدا از قطع برق در یک منطقه باشد و این طور نگردد که با یک کلید برق کل منطقه از بین رفته و ما با خاموشی روبرو شویم.
منبع: خبرگزاری پانا