خبرنگاران آسیب های ناشی از اعتیاد با تقویت ارتباط بین دستگاهی قابل کنترل است

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تهران -خبرنگاران - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران گفت: مواد مخدر در رأس آسیب های اجتماعی قرار داشته و ابعاد و آسیب های ناشی از اعتیاد با تقویت ارتباط بین دستگاهی قابل کنترل است.

خبرنگاران آسیب های ناشی از اعتیاد با تقویت ارتباط بین دستگاهی قابل کنترل است

وحید کاشفی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان دماوند که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری دماوند برگزار گردید، گفت: خالی بودن ویلاها فعالیت در زمینه مواد مخدر را فراهم نموده و این موضوع کنترل بیشتر دستگاه های ذیربط را می طلبد؛ در صورت تعامل دستگاه های مرتبط با شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران، نتایج خوبی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتبار دستگاه های اجرایی را مشخص و طی سه مرحله پرداخت می نماید، اضافه کرد: موقعیت شهرستان دماوند به گونه ای است که در حوزه مبارزه با مواد مخدر جای کار بیشتری دارد و انتظار می رود نیروی انتظامی برنامه و نظارت ویژه ای داشته باشد.

این مقام مسوول تاکیدکرد: طرح کمک گران زندگی با موضوع پیشگیرانه در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است و باید در هر شهرستانی پایه ریزی گردد؛ استفاده از ظرفیت کارآفرین ها، برای بهبودیافتگان، می تواند در بهره مندی شهرستان ها از اعتبارات ستاد مؤثر باشد.

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه دماوند به لحاظ مصرف مواد مخدر در استان نزدیک به شرایط پاک قرار گرفته است، اضافه کرد: در سال گذشته فعالیت های خوبی در راستای اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های مختلف انجام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به ارتباط استفاده از مواد مخدر و جرائم موجود، شاهد توسعه جرائم و افزایش آمار زندانیان هستیم، اضافه کرد: افراد معتاد به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی، عدم رعایت موارد بهداشتی، استفاده از وسایل مشترک و بیماری های زمینه ای، بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند.

این مقام مسئول با تاکیدبراینکه در وهله اول باید شناسایی معتادان متجاهر در سطح شهرستان انجام و سپس برنامه ریزی های لازم صورت گیرد، گفت: علاوه بر موضوع کاهش تقاضا به منظور استعمال مواد مخدر توجه به امر آموزش توسط دستگاه های اجرایی بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

جهانشاهی گفت: شهرستان دماوند به لحاظ مصرف مواد مخدر از جمله شهرستان های نزدیک به شرایط پاک در سطح استان بوده و وجود خوش نشین ها، افراد مهاجر و غیربومی می تواند در میزان آمار معتادان این شهرستان مؤثر باشد.

هشت کیلوگرم مواد مخدر در فروردین ماه امسال در دماوند کشف شد

سرهنگ محمدرضا اسماعیلی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: در فروردین ماه امسال، حدود هشت کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان دماوند کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، حدود چهار برابر افزایش داشت.

وی همچنین ادامه داد: در این مدت تعداد افراد دستگیر شده بالغ بر 50 نفر بود که با افزایش دو برابری میزان دستگیری ها در مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته با توجه به دستورالعمل جمع آوری معتادان متجاهر، اقدامات خوبی انجام شد، گفت: با هماهنگی دستگاه قضا، 124 نفر از معتادان توسط نیروی انتظامی جمع آوری شدند.

سرهنگ اسماعیلی گفت: در امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم پذیرش معتادان به وسیله اردوگاه و کمپ ها و همچنین آزاد شدن معتادان، گزارشاتی در مورد نارضایتی مردم در شهرستان دماوند واصل شد که شروع طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پذیرش اردوگاه فشافویه با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، می تواند راهکاری در جهت کسب رضایت مندی مردم باشد.

54 بیمار مبتلا به اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد دماوند تحت درمان قرار دارند

فاطمه خانزادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این جلسه اضافه کرد: این نهاد دارای پنج کمپ مختص به آقایان و دو مرکز ترک اعتیاد سرپایی(متادون درمانی) بوده و کمپی برای بانوان در این شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال تعداد بیماران مراکز ترک اعتیاد شهرستان دماوند بالغ بر 98 نفر بود که به تفکیک شامل 96 نفر ایرانی و 2 نفر اتباع بودند که از این تعداد، 44 نفر ترخیص شده و 54 نفر تحت مراقبت هستند؛ از اسفندماه سال گذشته هیچ گونه پذیرشی در مراکز اقامتی صورت نگرفت و تمام مراکز ضدعفونی شده و اصول بهداشتی را رعایت کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: توزیع ماسک و اعطای تسهیلات پنج میلیون تومانی به منظور خرید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی به صورت بلاعوض به مراکز اقامتی شهرستان دماوند در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز از دیگر اقداماتی است که در طی این مدت انجام شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آسیب های ناشی از اعتیاد با تقویت ارتباط بین دستگاهی قابل کنترل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آسیب های ناشی از اعتیاد با تقویت ارتباط بین دستگاهی قابل کنترل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید