300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 300 تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند.

300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، علیرضا دلاوری در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارشی از وضع تزریق واکسن کرونا در واحدهای تحت پوشش دانشگاه پرداخت و گفت: در شرایط پاندومی کرونا، واکسیناسیون به عنوان مداخله گسترده جهانی بایستی تقویت شود و تمامی کشورها باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جهان احساس امنیت کند، در ایران نیز اعلام شده است که 70 درصد کشور باید واکسن بزنند.

وی با اشاره به میزان کارایی واکسن های مختلف و پلت فرم های آنها، افزود: در حال حاضر بیشترین واکسنی که در کشور وجود دارد، آسترازنیکا و سینوفارم است و امیدوارم واکسن های ایرانی نیز یکی پس از دیگری به چرخه تولید وارد شوند. خوشبختانه واکسن هایی که تا به امروز در کشور وارد شده (غیر از اسپوتنیک) همگی در شرایط عادی دما نگهداری می شوند.

دلاوری با اشاره به برگزاری 56 وبینار آموزشی برای تزریق واکسن، گفت: بیش از 300 تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند. در برخی از مراکز حتی در روزهای تعطیل 860 واکسن تزریق شده است و روزانه نزدیک به 3 هزار و 800 تزریق در مراکز انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ساماندهی مراکز واکسیناسیون و آمادگی گروه های مختلف خبر داد و شرح داد: تا کنون 11 فریزر با دمای منهای 20 درجه برای نگهداری واکسن اسپوتنیک خریداری شده است و تقریباً تنها دانشگاهی هستیم که با همکاری شرکت دانش بنیان، سنسورهای دیجیتال تحت وب در تمامی یخچال ها نصب کرده ایم. بی و بانک و اتاق سرما با سیستم های امنیتی بالا راه اندازی شده است. همچنین با خرید یک دستگاه کامیون یخچال دار، مسئله ای برای نگهداری و جابجایی واکسن نخواهیم داشت و عملاً زنجیره سرما تکمیل شده است.

وی گفت: توصیه ما این است که همه کارها از طریق معاونت بهداشت هماهنگ شود. تا کنون 70 درصد از میزان واکسن دریافتی، تزریق شده است. در این شرایط برخی مراکز را برای بیماران خاص در نظر گرفته ایم. همچنین با همکاری شهرداری برخی از پارک ها، فرهنگسراها و سوله ها را برای واکسیناسیون عمومی آماده سازی کرده ایم.

دلاوری حجم واکسیناسیون عمومی را بالا خواند و گفت: اگر وارد بحث واکسیناسیون عمومی شویم فقط سهم دانشگاه ما 25 هزار دوز واکسن در روز می شود (باید حدود 8 برابر نیروهای کنونی ساماندهی کنیم) در این شرایط محیط های عمومی و روباز همچون پارک ها را در نظر گرفته ایم و پزشک یا اورژانس 115 قطعاً حضور خواهند داشت.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید