خبرنگاران دولت آباد و مرکز سالمندان کهریزک نقاط حساس شیوع کرونا در شهرستان ری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شهرری - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: محله دولت آباد و مرکز نگهداری سالمندان کهریزک 2 نقطه حساس شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

خبرنگاران دولت آباد و مرکز سالمندان کهریزک نقاط حساس شیوع کرونا در شهرستان ری

علیرضا صدرایی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت شهرستان ری در این نقاط مستقر هستند، گفت: شناسایی این نقاط از روی آدرس محل سکونت افراد مبتلا معین شده است.

وی ادامه داد: محله دولت آباد در حال حاضر در شرایط قرمز واقع شده است و تردد به آسایشگاه سالمندان کهریزک نیز بر اساس هماهنگی های انجام شده تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

صدرایی با اشاره به اینکه نقاط بحرانی شهرستان ری بخصوص آسایشگاه خیریه کهریزک به صورت مستمر ضد عفونی و گندزدایی می گردد، عنوان نمود: تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت شهرستان ری به محض دریافت گزارش مثبت کرونا در محل حاضر می شوند و اقدامات لازم در خصوص انتقال نزدیکان فرد آلود به مراکز بهداشتی و ضد عفونی محل زندگی بیمار را انجام می دهند.

این مسئول اعلام کرد: تیم های واکنش سریع علاوه بر انتقال افراد مشکوک و ضد عفونی کردن محل زندگی بیمار اقدامات آموزشی و راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس منحوس را نیز به نزدیکان فرد آلوده آموزش می دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه بهترین روش برای در أمان ماندن از ویروس منحوس کرونا در خانه ماندن است، اضافه کرد: مردم باید با کاهش رفت و آمدهای خود به مناطق شلوغ شهر و رعایت أصول بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

صدرایی تاکید نمود: کرونا ویروس سنگینی است که روی کفش افراد می نشیند از همین جهت مردم باید در هر ورود و خروج به خانه از نظافت کفش های خود اطمینان حاصل نمایند.

وی توضیح داد: شبکه بهداشت شهرستان ری برای به حداقل درآوردن خروج مردم از خانه هایشان با همکاری اداره صمت و اتاق اصناف ساعت کار صنوف را کاهش داده است و فعالیت تمامی بازارهای محلی و دستفروشان نیز در سطح شهرستان ممنوع شده است.

صدرایی در خصوص نانوایی ها گفت: در این مورد به اتاق اصناف و کمیته نظارت اداره صمت ری تاکید شده است که تا حد امکان از رد و بدل شدن اسکناس پرهیز گردد.

وی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی به مرکز درمانی اصلی شهرستان ری محسوب می گردد، گفت: بخش های جدید این بیمارستان با ظرفیت 200 تخت خواب به زودی برای استفاده بیماران تجهیز خواهد شد تا ظرفیت 400 تخت خوابی فعلی به 600 تخت خواب ارتقا یابد.

صدرایی در خصوص آمار فوتی های شهرستان ری در اثر شیوع ویروس کرونا نیز گفت: آمار فوتی ها بر اساس توافقات انجام شده فقط از طرق ستادهای استانی اعلام می گردد به همین دلیل شبکه بهداشت شهرستان ری هیچگونه آمار مرگ و میری اعلام نمی نماید.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه شبکه بهداشت شهرستان ری پیش بینی نقاهتگاه را برای کسانی که احتیاج به بستری در بیمارستان ندارند نموده است، گفت: بخش درمانی جنوب تهران همانند سایر نقاط کشور روزهای سختی را سپری می نماید که امیدواریم رسانه ها با مطلع سازی مردم بخشی از این بار سنگین را از دوش مسئولان بهداشتی بکاهد.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، تا به امروز 12 هزار و 729 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 611 نفر جان باخته و 4 هزار و 339 نفر نیز بهبود یافته اند.

استان تهران با تعداد 3 هزار و 323 فرد مبتلا به ویروس کرونا یکی از کانونهای اصلی شیوع این بیماری در کشور است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دولت آباد و مرکز سالمندان کهریزک نقاط حساس شیوع کرونا در شهرستان ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت آباد و مرکز سالمندان کهریزک نقاط حساس شیوع کرونا در شهرستان ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید