خبرنگاران 600 آمریکایی دیگر از بیم کرونا از پاکستان خارج شدند

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، اسلام آباد- خبرنگاران- در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در پاکستان، آمریکا ظرف مدت 2 هفته اخیر 600 نفر دیگر از اتباع خود را از آن کشور خارج کرد.

خبرنگاران 600 آمریکایی دیگر از بیم کرونا از پاکستان خارج شدند

رسانه های پاکستانی یکشنبه شب گزارش دادند که ورود و خروج پروازهای اختصاصی برای بازگرداندن دیپلمات ها، کارمندان و سایر اتباع کشورهای خارجی از پاکستان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، هرگونه پرواز داخلی و خارجی در پاکستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده و این وضع تا 2 اردیبهشت برقرار خواهد ماند اما پروازهای اختصاصی کشورهایی که برای بازگرداندن اتباع خود به پاکستان اعزام می شوند مشمول این ممنوعیت نیست.

سفارت آمریکا در اسلام آباد امروز در بیانیه ای که توسط رسانه های پاکستانی منعکس شد، اظهار داشت که بین روزهای آدینه تا یکشنبه تعداد 600 آمریکایی با استفاده از پروازهای اختصاصی به کشور بازگردانده شدند.

آمریکا هفتم فروردین ماه 69 دیپلمات و تبعه خود را با یک پرواز اختصاصی از پاکستان خارج کرد و 12 فروردین نیز 269 تبعه آلمانی با یک فروند پرواز شرکت هواپیمایی قطر از پاکستان به کشور خود برگشتند.

کانادا نیز برای بازگرداندن اتباع مقیم خود در پاکستان 2 پرواز اختصاصی به شهرهای لاهور و کراچی اعزام کرد و 600 شهروند کانادایی به تورنتو بازگشتند.

سفیر انگلیس در اسلام آباد هفته گذشته اعلام نموده بود: دولت انگلیس میخواهد تا روزهای آینده دست کم چهار هزار نفر از شهروندان خود را از پاکستان خارج کند.

ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا در پاکستان ساعاتی پیش، شمار مبتلایان به کرونا را پنج هزار و 230 نفر اظهار داشت و اضافه نمود: 37 بیمار در شرایط بحرانی بسر می برند و 91 نفر نیز تا به امروز بر اثر این ویروس جان باختند.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسؤولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نشود، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 600 آمریکایی دیگر از بیم کرونا از پاکستان خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 600 آمریکایی دیگر از بیم کرونا از پاکستان خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید