خودروهایی که مکزیک ها فراوری می نمایند اما سوارش نمی شوند!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، ایسنا نوشت:مکزیک خودروهای برقی زیادی فراوری می نماید، اما تعداد اندکی از مکزیکی ها آنها را می رانند.

خودروهایی که مکزیک ها فراوری می نمایند اما سوارش نمی شوند!

با توجه به برنامه تسلا برای افتتاح کارخانه پنج میلیارد دلاری گیگافکتوری در مکزیک، این کشور باید به زودی قطب فراوری وسایل نقلیه الکتریکی گردد اما خودروهای بدون آلایندگی برای بیشتر مکزیکی ها بسیار گران هستند و رانندگی با آنها در بسیاری منطقه ها با عدم دسترسی به ایستگاه های شارژ کافی، ممکن نیست.

شرکت های جنرال موتورز، فورد موتور، بی ام و و آئودی فولکس واگن در حال فراوری خودروهای برقی در مکزیک هستند یا قصد دارند این کار را انجام دهند و مکزیک بعلاوه یک فراوریکننده خودروهای برقی خانگی با نام Zacua دارد که در لیست ثبت نشده است.

مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه و از مدعیان ریاست جمهوری آینده مکزیک گفت که دولت می خواهد تا سال 2030 نیمی از کل خودروهای فروخته شده در داخل کشور را خودروهای برقی تشکیل دهند.

مقامات نیز اظهار کردند که این هدف شامل تمام وسایل نقلیه بدون آلایندگی، از جمله خودروهای هیبریدی و هیدروژنی است. با این حال، برای رسیدن به آن کار زیادی ضروری است.

طبق گزارش انجمن صنعت خودرو مکزیک، خودروهای برقی تنها 0.5 درصد از فروش خودروهای داخلی سال گذشته را تشکیل می دادند که بسیار پایین تر از 5.8 درصدی ایالات متحده است و اگر هیبریدی ها افزوده گردد، مکزیک به 4.7 درصد می رسد.

سال گذشته حدود 1.1 میلیون خودروی تازه در مکزیک فروخته شد و فقط 5600 دستگاه از این خودروهای الکتریکی بودند که بسیار کمتر از 8400 فروخته شده در بزرگ ترین بازار خودروی آمریکای لاتین، برزیل است. این کشور برای استفاده از خودروهای الکتریکی به ایستگاه های شارژ بیشتری احتیاج دارد. مکزیک حدود 1100 ایستگاه شارژ در کشور دارد که بیشتر در مرکز و شهرهای بزرگ هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مقرون به صرفه ترین مدل تسلا با حدود 55 هزار دلار قیمت و افزوده شدن هزینه شارژر، به این معنی است که بیشتر مکزیکی ها نمی توانند یک خودروی الکتریکی بخرند.

بیشتر بخوانید:

  • خبر مهم درباره ثبت نام خرید خودروهای داخلی از امروز

    46220

منبع: خبرآنلاین

به "خودروهایی که مکزیک ها فراوری می نمایند اما سوارش نمی شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهایی که مکزیک ها فراوری می نمایند اما سوارش نمی شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید