راه های تقویت مهارت دست ورزی بچه ها

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، دست ورزی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که نوزاد در ماه های ابتدایی زندگی خود فرا می گیرد و این یادگیری تا سنین بالاتر هم ادامه دارد. زمانی که بچه ها کنترل مناسبی روی دست نداشته باشند، با مسائل متعددی در غذا خوردن، بازی کردن یا نوشتن روبرو می شوند. به همین علت تقویت مهارت دست ورزی در بچه ها بسیار اهمیت دارد.

راه های تقویت مهارت دست ورزی بچه ها

در این مقاله قصد داریم در رابطه با راه های تقویت مهارت دست ورزی بچه ها صحبت کنیم و اشاره ای به 6 روش برای رشد مهارت دست ورزی بچه ها داریم. با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی در رابطه با مهارت های دست ورزی بچه ها به دست خواهید آورد.

خمیر بازی؛ یکی از ابزار های لازم برای تقویت مهارت های دست ورزی کلاس اول

استفاده از خمیر بازی و ساخت اشکال متفاوت یکی از فعالیت های دلچسب بچه ها است. خمیر بازی علاوه بر بالا بردن خلاقیت در بچه ها، موجب تقویت عضلات دست آن ها خواهد شد. در حین خمیر بازی والدین باید توجه نمایند که هیچ دخالتی در بازی کودک نداشته باشند و به آن ها اجازه دهند با خمیر بازی شکل های مختلفی بسازند. خمیر بازی در بچه ها حس آرامش ایجاد می نماید و باعث تخلیه هیجان آن ها خواهد شد. خمیر بازی بچه ها در بسته بندی و طرح های مختلفی وجود دارد که قیمت بسیار مناسب و ارزان ای دارد.

تقویت مهارت های دست ورزی بچه ها با رنگ انگشتی

رنگ انگشتی یکی از بازی های مجذوب کننده و ویژه بچه ها محسوب می گردد. نقاشی از طریق رنگ انگشتی قوه خلاقیت بچه ها را رشد می دهد و موجب تقویت مهارت دست ورزی در آن ها خواهد شد. بعلاوه کار با رنگ انگشتی تقویت ماهیچه ها و عضلات دست بچه ها را به همراه خواهد داشت.

مهارت دست ورزی در بچه ها با بازی های مختلف و تمرین به مرور زمان افزایش پیدا می نماید. در نظر داشته باشید رنگ های رنگ انگشتی قابلیت شست و شو دارند و آثار این رنگ ها روی دیوار یا زمین باقی نمی ماند. اثر رنگ انگشتی با یک تکه پارچه نم دار یا خیس پاک خواهد شد؛ بنابراین آزادی عمل کامل را به بچه هاتان در حین بازی با رنگ انگشتی بدهید و او را برای کثیف شدن لباس هایش سرزنش نکنید.

نقاشی با آبرنگ؛ راه حلی برای تقویت مهارت دست ورزی در بچه ها

یکی دیگر از راه های افزایش خلاقیت مهارت دست ورزی در بچه ها، نقاشی با آبرنگ محسوب می گردد. نقاشی با آبرنگ به علت نوک متفاوت قلم مو نسبت به مداد سخت تر است و احتیاج به تمرکز بالاتری دارد. نحوه دست گرفتن قلم آبرنگ بسیار مهم است و بچه ها در حین آموزش نقاشی با آبرنگ، ماهیچه ها و عضلات انگشتانشان تقویت خواهد شد.

نقاشی با آبرنگ موجب کاهش استرس بچه ها شده و فکر آرام تری به آن ها هدیه می دهد. بعلاوه خلاقیت بچه ها در حین کار با آبرنگ به خوبی افزایش پیدا می نماید. مدل های مختلفی از انواع آبرنگ در بازار عرضه می گردد که در رنگ های متفاوتی به فروش می رسند. والدین می توانند از بین مدل های مختلف آبرنگ، طرح مدنظرشان را انتخاب و خریداری نمایند.

بازی با خانه سازی و لگو؛ روشی کاربردی برای تقویت مهارت دست ورزی پیش دبستانی

خانه سازی یکی از بازی های نوستالژیکی است که بیشتر والدین خاطره خوبی از آن دارند. انجام بازی و تفریح با بلوک های خانه سازی موجب خلاقیت و بهبود مهارت های دست ورزی بچه ها می گردد. اتصال قطعات مختلف لگو و خانه سازی با کشیدن و فشردن قطعات به یکدیگر باعث تقویت عضلات و ماهیچه های بچه ها خواهد شد. در انتخاب بلوک های خانه سازی به سایز قطعات توجه داشته باشید تا متناسب با سن فرزندتان آن ها را انتخاب کنید.

استفاده از مداد رنگی و ابزار نقاشی؛ تقویت مهارت دست ورزی در بچه ها

نقاشی کشیدن از طریق مداد رنگی همواره برای بچه ها سرگرم نماینده و مجذوب کننده است. بچه ها خط و خطوط متفاوتی با استفاده از مداد رنگی روی کاغذ می کشند که علاوه بر افزایش خلاقیت آن ها، عضلات انگشت و دستشان را نیز تقویت می نماید. به والدین توصیه می کنیم با خرید ابزار های مختلف نقاشی مانند مداد رنگی، پاستل، گواش و آبرنگ خلاقیت و مهارت دست ورزی بچه ها را تقویت نمایند.

بالا بردن مهارت دست ورزی با اسباب بازی های پیچ و مهره ای

باز و بسته کردن پیچ و مهره های پلاستیکی یا چوبی یکی از تفریح های آموزنده بچه ها است و جزو تمرین های اصلی مهارت های دست ورزی کلاس اول بچه ها محسوب می گردد. از این تفریح و اسباب بازی مجذوب کننده به عنوان ابزاری برای به کارگیری فکر بچه ها می توان استفاده کرد. نمونه های مختلفی با سایز های متنوع در بازار موجود است که می توانید از آن ها یاری بگیرید.

بازی های متنوع بچه هاه؛ برترین روش برای افزایش تقویت مهارت دست ورزی بچه ها

در این مقاله 6 راه حل مجذوب کننده برای مهارت دست ورزی بچه ها بیان کردیم و اشاره ای به بازی های خلاقانه برای تقویت عضلات دست و ماهیچه بچه ها داشتیم. انجام چنین بازی هایی برای بچه ها موجب شادی و نشاط آن ها خواهد شد و خلاقیت بچه ها را افزایش می دهد. ساده ترین راه برای سرگرم کردن بچه ها و رشد مهارت های مختلفی مانند دست ورزی و خلاقیت، استفاده از وسایل متنوع نقاشی مانند آبرنگ، گواش و رنگ انگشتی است.

انواع وسایل نقاشی در فروشگاه اینترنتی ایران تحریر با قیمت مناسب و کیفیت عالی عرضه می گردد. هرآنچه که برای مهدکودک، پیش دبستانی و مدرسه فرزندتان احتیاج دارید را می توانید به صورت یک جا از فروشگاه ایران تحریر بخرید. این فروشگاه علاوه بر فروش لوازم تحریر، کلیه ابزار های طراحی و نقاشی را نیز به فروش می رساند. برای مشاهده کلیه محصولات فروشگاه اینترنتی ایران تحریر به نشانی اینترنتی irantahrir.shop مراجعه کنید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "راه های تقویت مهارت دست ورزی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های تقویت مهارت دست ورزی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید