کاربردها و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رپرتاژ آگهی - مرکز تلفن، یکی از مهم ترین بخش های یک مجموعه کاری به شمار می رود. بدون راه اندازی این مرکز، ارتباطات تلفنی با مشتریان، دچار مسائل و نابه سامانی های زیادی می گردد. به همین دلیل است که اولین قدم مدیران کسب و کار برای ارتقای اداره، سازمان و یا شرکت تجاری خود، خرید دستگاه سانترال و راه اندازی مرکز تلفن است.

کاربردها و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک

زمانی که صحبت از دستگاه های سانترال و مراکز تلفن می گردد، پاناسونیک اولین نامی است که در ذهن ها تداعی می گردد. این شرکت در زمینه فراوری محصولات و تجهیزات مخابراتی، حرف اول را در سطح جهانی می زند و طبیعی است که در ایران نیز، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

تجربه سال های متمادی حضور Panasonic در بازارهای ایران نشان داده که کلیه محصولات این شرکت از جمله انواع دستگاه های سانترال، از کیفیت، دوام، قیمت و کاربری بسیار مناسبی برخوردار هستند. به همین دلیل است که انتخاب اول مدیران کسب و کار برای راه اندازی مراکز تلفن، برند پاناسونیک خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با کاربردها و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک آشنا کنیم. اگر برای کسب و کار خود به فکر راه اندازی یک مرکز تلفن و خرید دستگاه سانترال هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید. همچنین میتوانید آخرین قیمت تلفن سانترال پاناسونیک را از ایده آل گستر مشاهده کنید وخرید خود را با گارانتی و خدمات معتبر انجام دهید.

مرکز تلفن پاناسونیک چیست؟

همانطور که می دانید تعداد خطوط تلفن شهری که مخابرات در اختیار مجموعه های اداری و تجاری قرار می دهد، محدود هستند و کفاف تمام کارمندان و بخش های این نهادها را نمی دهند. این جاست که مرکز تلفن و در راس آن، دستگاه سانترال وارد عمل می گردد:

دستگاه سانترال به گونه ای طراحی شده است که می تواند خطوط تلفن شهری را دریافت کرده و آن ها را به خط های داخلی متعدد تبدیل کند. به این صورت، امکان دسترسی به خطوط تلفن، برای تمام کارمندان و بخش های مختلف یک اداره، سازمان و یا شرکت تجاری فراهم می گردد.

به عبارتی دیگر، دستگاه سانترال مانند یک مبدل عمل کرده و خط های شهری را بین همه بخش های یک مجموعه کاری تقسیم می نماید. این اتفاق سبب می گردد تا ارتباطات تلفنی با مشتریان، با سرعت و کیفیت بهتری برقرار شوند.

اصلی ترین دلیل راه اندازی مراکز تلفن نیز فراهم شدن امکان استفاده تمام کارکنان از خطوط شهری تلفن است. با این حال، این مراکز امکانات و قابلیت های بسیاری دارند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع مراکز تلفن پاناسونیک

نوع مرکز تلفن، به مدل دستگاه سانترالی بستگی دارد که در راه اندازی آن، استفاده شده است. به طور کلی مراکز تلفن پاناسونیک را می توان به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم کرد:

مرکز تلفن آنالوگ یا سخت افزاری

در این مراکز، از سانترال های آنالوگ پاناسونیک استفاده شده است. این دستگاه ها خطوط سنتی مخابرات(خطوط آنالوگ یا PSTN) را دریافت می نمایند و کلیه اتصالات آن ها نیز از طریق کابل های تلفن انجام می گردد. این سانترال ها که به آن ها باکس سانترال یا PBX نیز گفته می شوند، به شکل یک جعبه طراحی شده اند.

برای استفاده از سانترال های آنالوگ پاناسونیک، باید ابتدا دستگاه را خریداری کرده و آن را در یک محل مناسب نصب کنید. سپس سیم کشی های لازم برای اتصال خطوط شهری به باکس سانترال برقرار می شوند و در نهایت نیز خطوط داخلی، باز هم از طریق کابل تلفن، به بخش های مختلف مجموعه، راهنمایی می شوند.

البته این سانترال ها بعد از نصب، باید برنامه ریزی شوند. این کار به دو روش استفاده از تلفن مدیریتی و یا از طریق کامپیوتر انجام می گردد. با توجه به تخصصی بودن برنامه ریزی دستگاه های سانترال، توصیه می کنیم این کار را حتما به یک تکنسین متخصص و کارآزموده واگذار کنید.

درباره آموزش برنامه ریزی سانترال پاناسونیک در ایده آل تک بیشتر بخوانید.

مرکز تلفن تحت شبکه پاناسونیک

این دسته از مراکز تلفن، در بستر شبکه فعالیت می نمایند و برای راه اندازی آن ها باید از سانترال های تحت شبکه پاناسونیک بهره ببرید. مبحث مراکز تلفن تحت شبکه بسیار وسیع و تخصصی است و پرداختن به آن، در قالب یک مقاله ممکن نیست.

با این حال به صورت خلاصه می توان گفت که سارنترال های تحت شبکه، به خطوط سیپ ترانک (خط های جدید مخابرات) متصل شده و صدا را نیز در بستر شبکه و بر اساس تکنولوژی ویپ (انتقال صدا در بستر اینترنت) منتقل می نمایند.

امکانات و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک

سوای اینکه از کدام مرکز تلفن پاناسونیک بهره ببرید، راه اندازی این مراکز، امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد:

راه اندازی منشی تلفنی یا اپراتور گویا

اپراتور گویا همان قابلیتی است که مشتریان را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی، به بخش های مختلف ادارات، سازمان ها و شرکت های تجاری وصل می نماید. علاوه بر این، می تواند در صورت چند تماس همزمان، آن ها را پشت خط نگه داشته و اجازه ندهد هیچ تماسی از دست برود.

با استفاده از اپراتور گویا، مشتریان در کمترین زمان ممکن به بخش مربوط و مورد احتیاج خود وصل شده و درخواست خود را مطرح می نمایند. بدین ترتیب، ارتباطات تلفنی مجموعه، به شکل قابل توجه ای باکیفیت تر و موثرتر خواهد بود.

تمامی دستگاه های سانترال پاناسونیک، می توانند امکان استفاده از اپراتور گویا را برای مجموعه های کاری فراهم نمایند.

کاهش هزینه ها با رایگان کردن تماس های داخلی

بعد از راه اندازی مرکز تلفن، به هر کارمند یک خط داخلی همراه با یک شماره منحصر به فرد، اختصاص داده می گردد. از این رو، همه افراد شاغل در یک مجموعه، می توانند با استفاده از این شماره، به صورت رایگان با همدیگر به مکالمه تلفنی بپردازند.

علاوه بر این، این شماره داخلی می تواند ارتباط تلفنی داخلی را سریع تر و آسان تر نیز نماید. به عنوان مثال، مدیریت مجموعه، با دریافت شماره داخلی هرکدام از کارمندان، می تواند در سریع ترین زمان ممکن، با وی به مکالمه تلفنی بپردازد.

کنترل و نظارت موثر بر تماس های مجموعه

با راه اندازی مرکز تلفن پاناسونیک، می توانید به صورت کامل به تماس های خروجی مجموعه تحت نظر خود، نظارت داشته باشید و در صورت لزوم، دسترسی هر کدام از کارمندان را به خطوط شهری محدود کنید. سانترال پاناسونیک به شما اجازه می دهد، معین که کدام یک از کارکنان حق تماس دریافت با خارج از شرکت را داشته باشند و کدام یک، فقط مجاز به برقراری تماس های داخلی باشند.

امکان ضبط مکالمات

یکی از بزرگترین نگرانی های مدیران، عدم برخورد مناسب کارمندان با مشتریان است. دستگاه سانترال پاناسونیک، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا کلیه مکالمات کارمندان با مشتری ها را ضبط نمایید. بدین ترتیب، می توانید به صورت کامل و موثر، روی برخورد کارمندان با مشتریان تلفنی، نظارت داشته باشید.

سانترال پاناسونیک را از کجا بخریم؟

محبوبیت زیاد پاناسونیک در ایران، سبب شده تا محصولات تقلبی با نام و برند Panasonic در بازار زیاد شوند. به همین دلیل، انتخاب و خرید یک دستگاه سانترال اورجینال و باکیفیت، قدری برای مشتریان سخت شده است .

به همین دلیل، توصیه می کنیم برای خرید تلفن و مرکز سانترال پاناسونیک و راه اندازی مرکز تلفن، تنها به نمایندگی های معتبر و مجاز این شرکت اعتماد نمایید. خرید از نمایندگی های مجاز علاوه بر اینکه خیال شما را از اورجینال بودن محصولات خریداری شده راحت می نماید، با امکاناتی مانند گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب نیز همراه است.

کلام انتهای

مرکز تلفن یکی از مهم ترین بخش های مجموعه های کاری است. اگر به تازگی تصمیم به خرید یک دستگاه سانترال و راه اندازی این مراکز گرفته اید، قبل از هر اقدامی، اطلاعات جامع و مناسبی را در این زمینه به دست بیاورید.

امیدواریم خواندن این مقاله توانسته باشد دید بهتر و روشن تری نسبت به انواع مراکز تلفن پاناسونیک و قابلیت های آن ها را به شما عزیزان داده باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "کاربردها و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردها و قابلیت های مرکز تلفن پاناسونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید