ساختمان سازان شمال شهر کجا رفته اند؟ ، رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر ری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شهردار منطقه 20 گفت: طی یکی دو سال گذشته ما توانستیم سازندگان منطقه ها شمالی را در منطقه خود جذب کنیم تا با توجه به راه اندازی قرارگاه مسکن، انبوه سازی را در منطقه تقویت کنیم.

ساختمان سازان شمال شهر کجا رفته اند؟ ، رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر ری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، شهرداری تهران در پی رشد ساخت و ساز در منطقه ها جنوبی تهران است که در سال های گذشته مغفول مانده بود. تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده و میزان ساخت آپارتمان ها در شمال شهر و منطقه 1 تهران نشان می دهد که این منطقه برای مدت طولانی سرمایه ها بازار مسکن به سمت خود جذب نموده است که نشانه آن کاهش ساخت مسکن در دیگر منطقه ها به خصوص جنوب شهر است. در دو سال اخیر این روند دچار تغییر شده و بخشی از سرمایه ها در منطقه ها جنوبی به کار افتاده اند.

رضا شنگی، شهردار منطقه 20 با اشاره به آمار صدور پروانه های ساختمانی در این منطقه و صدور 79 پروانه در 5 ماهه اول سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که با رفع محدودیت ها و ارائه تشویق های ساخت و ساز در 5 ماهه امسال تعداد 227 پروانه ساختمانی صادر شده است که 97 مورد پروانه شهرسازی و 130 مورد نیز سایر پروانه ها بوده است و به عبارت دیگر باید گفت که مقایسه صدور پروانه ها طی این مدت در سال گذشته با سال 1402 نشان می دهد که شاهد رشد 43 درصدی تعداد پروانه های صادره در منطقه 20 بوده ایم.

شهردار منطقه 20 در خصوص چرایی رشد 43 درصدی صدور پروانه در این منطقه با تاکید بر اینکه در ضوابط طرح تفصیلی قدیم، مشوق هایی وجود داشت که در بازنگری سال 98، تا میزان ای این مشوق ها محدود شد، گفت: ولی این محدودیت ها مجددا رفع شد و همین امر باعث تشویق مردم برای نوسازی بافت های فرسوده شد؛ البته از سوی دیگر نیز در پی تسهیل گری همانند معافیت از پرداخت عوارض و... در این بخش بودیم و پرونده های مرتبط با بافت فرسوده را به صورت ویژه پیگیری می کنیم و همین تسهیل گری، مشوقی برای سازندگان شد تا پروانه کسب نمایند.

شنگی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در منطقه ها شمالی، ساخت و ساز در منطقه ها جنوبی و حاشیه ای را به یک فرصت برای سازندگان تبدیل نموده است، اضافه نمود: ما بر اساس پروانه های صادر شده و در حال صدور، آینده ساخت و ساز مسکن در منطقه 20 را بسیار روشن ارزیابی می کنیم و خوشبختانه امروز سازندگان منطقه ها شمالی، علاقمند به ساخت و ساز در منطقه ما هستند و یکی از دلایل اصلی این امر، میزان نقدشوندگی بالا در مسکن های ساخته شده در این منطقه است که به نسبت منطقه ها شمالی شهر تهران، از قیمت معقول تر و منصفانه تری برخوردار است.

مساحت منطقه 20 تهران که شامل شهرری و محدوده همجوار آن می گردد 2 هزار و 394 هکتار است و 210 کیلومترمربع آن در حریم واقع شده است. 7.42 درصد منطقه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده است اما نکته قابل توجه این است که در این 7 درصد از مساحت منطقه، حدود 367 هزار و 429 نفر زندگی می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساختمان سازان شمال شهر کجا رفته اند؟ ، رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان سازان شمال شهر کجا رفته اند؟ ، رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید