نمدمالی گیلان به سازمان جهانی جهانگردی راه یافت

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، نمدمالی گیلان به سازمان جهانی جهانگردی راه یافت.

نمدمالی گیلان به سازمان جهانی جهانگردی راه یافت

فرزاد رشیدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ویدئو کوتاه مستند صنایع دستی گیلان با موضوع نمدمالی در قالب سری مجموعه محتواهای کوتاه فرهنگی با عنوان دور نیست به عنوان تنها نماینده فراوری محتوای گردشگری ایران به بخش مسابقه ویدئویی بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی در شهر مادرید اسپانیا راه یافت.

وی اضافه نمود: این مستند به وسیله جعفر میر اشرفی و در روستای جهانی قاسم آباد رودسر فراوری شده که همراه با بیش از 30 اثر دیگر از سراسر جهان به این بخش از مسابقه راه یافته است.

معاون صنایع دستی گیلان گفت: نمدمالی گیلان نشان بین المللی مرغوبیت دریافت نموده و در بخشهای مختلف استان چون تالش، رودبار، رودسر و املش انجام می گردد.

رشیدی یادآور شد: با توجه به مطالعات محققان و پژوهشگران بر روی مجسمه ها و حجاری ها و سایر آثار دوره های باستانی میتوان دریافت که از چندین هزار سال قبل استفاده از نمد مرسوم بوده و اینک معرفی این محصولات در سطح بین المللی می تواند موجب افزایش صادرات صنایع دستی و ارتقای برند گردشگری استان گیلان و بعلاوه توسعه مالی خصوصا در بخش فراوریات خانگی صنایع دستی در روستاها گردد.

معاون صنایع دستی گیلان با اشاره به پنج برابر شدن صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در سال گذشته گفت: کوشش شده برنامه محور کار کنیم و در این زمینه سیاست کشورهای پیروز در حوزه صنایع دستی را مورد آنالیز قرار دادیم؛ رویکرد کلان ما استفاده از ظرفیت سمن ها و دغدغمندان فرهنگی است که این موضوع در بحث ثبت جهانی روستای قاسم آباد با موضوع چادرشب بافی و بعلاوه ثبت ملی شهر و روستاهای گیلان به منصه ظهور رسید.

رشیدی توضیح داد: بر همین اساس فرآیند هایی جز تاکتیک های این معاونت طی یک فرایند پنج ساله تعریف شد؛ این فرآیندها شامل مشارکت، تمایز و هویت بخشی میراثی، برندسازی در سطح جهانی، برندسازی در سطح ملی، ترویج، آموزش و حفاظت از صنایع دستی استفاده از ظرفیت گردشگری برای توسعه صنایع دستی و بازرگانی و صادرات است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه کوشش می کنیم از تعرفه های گمرکی برای صادرات بیشتر استفاده کنیم، گفت: در کوششیم صنایع دستی گیلان را به عنوان سی و یکمین محصول وارد تعرفه کشورهای اوراسیا کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، آن موقع صادراتمان رقابتی تر خواهد شد.

منبع: همگردی

به "نمدمالی گیلان به سازمان جهانی جهانگردی راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمدمالی گیلان به سازمان جهانی جهانگردی راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید