کرونا، کنگره جهانی موبایل را نابود کرد

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، سال جاری کنگره دنیای موبایل از 24 تا 27 فوریه (5 تا 8 اسفند 98) در بارسلونا برگزار می گردد. با این وجود، شیوع ویروس کرونا در دنیا شرایط را برای برگزاری این رویداد سخت نموده است.

کرونا، کنگره جهانی موبایل را نابود کرد

کنگره دنیای موبایل (Mobile World Congress)، بزرگ ترین نمایشگاه صنعت موبایل در دنیاست. این کنفرانس برای نمایش عملیات های مرتبط با موبایل هرساله برگزار می گردد. کنگره دنیای موبایل از سال1987 با عنوان GSMA MWC کار خود را آغاز کرد.

سال جاری کنگره دنیای موبایل از 24 تا 27 فوریه (5 تا 8 اسفند 98) در بارسلونا برگزار می گردد. با این وجود، شیوع ویروس کرونا در دنیا شرایط را برای برگزاری این رویداد سخت نموده است.

ترس از ویروس کرونا باعث شده بسیاری از شرکت های فراورینماینده تلفن همراه از حضور در این رویداد دنیای انصراف دهند.

شرکت سوئدی اریکسون(Ericsson) یکی از شرکت های فراورینماینده موبایل است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا از حضور در کنگره دنیای موبایل 2020 بارسلونا انصراف داده است. شرکت اریکسون تصمیم گرفته به جای شرکت در کنگره دنیای موبایل 2020، محصولات جدید خود را در یک رویداد داخلی برگزار کند.

این رویداد کوچک که در آینده برگزار خواهد شد، اریکسون آنباکسد(Ericsson Unboxed) نام دارد. اریکسون درباره انصراف خود از کنگره دنیای موبایل 2020 بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه نوشته شده: سلامت و امنیت کارمندان و مشتریان اولویت اصلی این شرکت است. مدیرعامل شرکت سوئدی اریکسون گفت این تصمیمی نبوده که به سادگی گرفته شده باشد.

کنگره دنیای موبایل یکی از مهم ترین رویدادهای صنعت تلفن همراه است و شرکت های سازنده موبایل علاقه ای به از دست دادن این فرصت ندارند. با این وجود، مدیریت شرکت اریکسون معتقد است این تصمیم به حفظ سلامت کارمندانش یاری می نماید.

چند هفته ای است که ویروس کرونا، سرتیتر خبرها شده و قربانیان زیادی در دنیا به خصوص در چین داشته است. پیش از اریکسون، شرکت کره ای فراورینماینده تلفن همراه ال جی(LG)، از حضور در کنگره دنیای موبایل خودداری نموده بود.

چند روز به آغاز کنگره دنیای موبایل (MWC) مانده و اتفاقات ناخوشایندی که برای این رویداد می افتد، تمام شدنی نیست. بعد از اریکسون و ال جی، شرکت انویدیا (Nvidia) نیز بیان کرد در بزرگ ترین رویداد موبایلی شرکت نخواهد کرد.

اریکسون درباره انصراف خود از کنگره دنیای موبایل 2020 بیانیه ای را منتشر کرد. در این بیانیه نوشته شده: سلامت و امنیت کارمندان و مشتریان اولویت اصلی این شرکت است.

انویدیا که یکی از شرکت های معتبر در حوزه فراوری کارت های گرافیک در دنیا است، دلیل انصراف خود را نگرانی درباره ویروس کرونا عنوان نموده است. انویدیا کارمندان خود را به اسپانیا نمی فرستد زیرا می ترسد آنها به ویروس کرونا مبتلا شوند. جالب اینجاست که شرکت انویدیا از حامیان کنگره دنیای موبایل نیز بوده است.

انویدیا در دوره های قبلی کنگره دنیای موبایل نقش مشخص نماینده ای داشت. شرکت آمریکایی انویدیا می خواست از بازدیدنمایندگان اصلی مرکز نوآوری هوش مصنوعی(AI Edge Innovation Center) باشد ولی از حضور در این برنامه خودداری کرد.

کناره گیری انویدیا از کنگره دنیای موبایل، برنامه های این رویداد را با اختلال روبرو کرد

مسئولان برگزاری رویداد MWC هنوز تصمیمی برای جایگزینی شرکت دیگری برای انجام جلسات و مراسمی که قرار بود انویدیا، مدیریت آنها را بر عهده داشته باشد، نگرفته اند. این احتمال وجود دارد که فعالیت های برنامه ریزی شده برای انویدیا در کنگره دنیای موبایل2020 انجام نگیرد.

تا به امروز انویدیا و برگزارنمایندگان رویداد در این خصوص اظهارنظر ننموده اند. شرکت های فراورینماینده وسایل موبایلی مانند کوالکام، لنووو، موتورولا، شیائومی و آنر، از جمله شرکت نمایندگان کنگره دنیای موبایل هستند.

با این همه، به دلیل گسترش ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای دنیا، همچنین انصراف شرکت های بزرگ موبایلی مثل ال جی، این احتمال وجود دارد که شرکت های ذکر شده نیز از حضور در این جشنواره خودداری نمایند.

آمازون به تازگی اعلام نموده این شرکت نیز در کنگره دنیای موبایل 2020 حضور ندارد. ترس از ویروس کرونا آمازون را مجاب نموده تا همانند اریکسون و ال جی از حضور در این رویداد انصراف دهد. بعضی شرکت ها نیز تدابیر دیگری برای این رویداد در نظر گرفته اند.

به عنوان مثال، شرکت چینی ZTE از لغو کنفرانس خبری خود در بارسلونا اطلاع داد. این شرکت برخلاف ال جی، اریکسون، انویدیا و آمازون حضور در این رویداد را به طور کلی حذف نکرد، اما برای مدیران و کارمندانش قرنطینه گذاشت.

از سوی دیگر، شرکت هواوی نیز اعلام نموده تمام مدیران و کارکنان خود را پیش از اعزام به بارسلونا قرنطینه می نماید. با قرنطینه کارکنان هواوی از سلامت آنان مطمئن می گردد. به همین دلیل شرکت ZTE تصمیم گرفته مدیرانش را برای 2هفته در اروپا قرنطینه نمایند.

دیگر کارکنان این شرکت که برای رفتن به کنگره دنیای موبایل به بارسلونا سفر می نمایند، در چین قرنطینه خواهند شد. در میان تمام هیاهوهایی که برای شرکت نکردن در کنگره دنیای موبایل وجود دارد، سامسونگ اعلام نموده همچنان در این رویداد شرکت می نماید.

تدبیر سامسونگ برای یکی از بزرگ ترین همایش های فعالان موبایلی، اعزام تعداد محدودی از مدیران ارشد است. ویروس کرونا خسارت های قابل توجهی بر بخش تکنولوژی وارد نموده به همین خاطر سامسونگ قصد ندارد به یکی از قربانیان کرونا تبدیل گردد.

از سوی دیگر سامسونگ میخواهد در این کنگره دنیای از جدیدترین گوشی موبایل خود رونمایی کند. این شرکت میخواهد با رونمایی از تازه ترین عضو از خانواده گلکسی با نام S20، قدرت نمایی کند، ولی آیا این امکان برای سامسونگ فراهم می گردد تا در روزگاری که رقبایش از حضور در میدان مبارزه خودداری نموده اند، خودنمایی کند؟

بحران ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا، باعث شده حضور سامسونگ در این رویداد نیز مبهم بود

بسیاری از کارکنان سامسونگ در دفاتر آسیا و آمریکای این شرکت، پروازهایشان را به خاطر نگرانی از ویروس کرونا لغو نموده اند. با اینکه سامسونگ هنوز به صورت رسمی از حضور در کنگره دنیای موبایل انصراف نداده است.

2هفته تا آغاز رسمی کنگره دنیای موبایل 2020 باقی مانده و سامسونگ هنوز درباره حضور یا عدم حضور کارکنانش، همچنین برنامه هایی که در این جشنواره دارد، اظهارنظر ننموده است. اما پیش از اظهار نظر سامسونگ درنهایت ترس از کرونا کنگره دنیای موبایل 2020 را لغو کرد

منبع: مجله شنبه

به "کرونا، کنگره جهانی موبایل را نابود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، کنگره جهانی موبایل را نابود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید