22 هزار تن انگور در شهرستان مشگین شهر برداشت شده است

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر از برداشت بیش از 22 هزار تن محصول انگور از سطح 2 هزار و 60 هکتار از تاکستان های این شهرستان اطلاع داد.

22 هزار تن انگور در شهرستان مشگین شهر برداشت شده است

مهدی فیض گفت: برداشت محصول انگور از تاکستان های مشگین شهر که از حدود 1.5 ماه پیش شروع شده بود، به خاتمه رسیده و با محاسبه میانگین فراوری 10.5 تن محصول در هر هکتار، حدود 22 هزار تن انگور در این شهرستان فراوری شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر رقم غالب انگور کشت شده در این شهرستان را کشمشی بی دانه اعلام نمود و اضافه کرد: ارقام دیگر محصول انگور همانند شاهانی، صاحبی، خلیلی، یاقوتی، نورس، آلدرق، گلین بارماقی، رسمی و سلطانی نیز در تاکستان های این شهرستان استحصال می گردد.

فیض، کیفیت انگور تاکستان های این شهرستان در امسال را مطلوب و مورد پسند مشتریان بیان کرد و ادامه داد: امسال کیفیت محصول فراوریی در مقایسه با سال های قبل بسیار مناسب بود و به علت رنگ، طعم و تُرد بودن این محصول، با قیمت مناسبی به فروش رسید.

او می گوید: انگور کشمشی بی دانه مشگین شهر معروفیت ملی دارد و علاوه بر تامین احتیاج استان اردبیل و صادرات به کشور جمهوری آذربایجان و روسیه، به سایر منطقه ها کشور از جمله استان های تهران، اصفهان، خراسان، گیلان و مازندران نیز ارسال می گردد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر، سیلیس دار بودن خاک منطقه، موقعیت خاص جغرافیایی و اختلاف شدید دمای شب و روز را عامل اصلی مرغوب بودن انگور مشگین شهر ذکر کرد و گفت: محصول انگور این شهرستان اغلب مصرف تازه خوری دارد و با توجه به قند بیش از 27 درصد و تُرد بودن محصول، مشتریان زیادی در سایر منطقه ها کشور هم دارد.

فیض اضافه کرد: درسال های اخیر با هدف افزایش بهره وری، استفاده از روش فراز و یا داربستی و در اصطلاح عامیانه روسیمی در تاکستان های شهرستان مشگین شهر رواج یافته و در حال حاضر بیش از 20 درصد از تاکستان های این شهرستان داربستی و رو سیمی شده است.

او بعلاوه با اشاره به عمر بالا و مصرف کم آب درخت انگور و مقاومت بالای درخت و محصول آن در برابر تنش سرما گفت: درخت انگور با توجه به این ویژگی، جزو درختان مفید و پرثمر بوده و متناسب با اقلیم منطقه مشگین شهر است.

وبلاگ وردپرسکارا اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "22 هزار تن انگور در شهرستان مشگین شهر برداشت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 هزار تن انگور در شهرستان مشگین شهر برداشت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید