9 راز افراد با انگیزه

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تحقق انگیزه ای پایدار برای رسیدن به اهدافی که در سال نو برای خود مشخص کرده اید به صورت شگفت آوری قابل دست یابی است. تنها کافی است به این 9 قانون که از طریق متخصصان انگیزه تدوین شده است عمل کنید تا به بزرگترین آرزو های خود برسید. این استراتژی ها به شما کمک می کنند تا در سال نو بتوانید راحت تر به اهدافتان برسید.

9 راز افراد با انگیزه

1- در برنامه ریزی، تمام ریزه کاری ها را در نظر بگیرید.

قبل از برنامه ریزی برای هدفی، حتماً تمام احتمالات غیر منتظره و موانع را در نظر بگیرید و برای آن ها راه حلی تدبیر کنید. پیتر گالفیتزر، پروفسور روانشناس، دانشگاه نیویورک، تاکید دارد: افرادی که در برنامه ریزی موانع غیر منتظره را در نظر می گیرند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند کمتر در میان راه می مانند. در سال 2009 تحقیقات در ژورنال پزشکی پریونتیو منتشر شد. در این آزمایش پروفسور گالفیتز دو دسته از زنانی که می خواستند بیشتر فعال باشند، مورد مقایسه قرار داد. به هر دو گروه اطلاعاتی از سبک زندگی سالم داده شد. اما به دسته دوم یاد داده شد که چگونه با موانع برخورد کنند. دسته دوم بدون تعجب از دسته اول بهتر عمل کرد.

2- توانایی های خود را بهتر بشناسیم.

بر اساس تحقیقات آلبرت باندورت، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد، هر کسی بر اساس آن چیزی که از خود معتقد است عمل می کند؛ نه در آنچه بیطرفانه خود را مستعد می بیند. تحقیقات او نشان داده است کسانی که از عملکرد و بهره وری خود اطلاع کافی دارند (یعنی باور به انجام کار های که می توانند انجام دهند، دارند) از کسانی که این آگاهی را ندارند بهتر عمل می کنند.

3- اجازه ندهید اهدافتان سر به فلک بکشد.

هنگامی که اهدافتان خیلی جاه طلبانه می شود؛ شما را به عقب رانده و بی انگیزه می کند. بجای اینکه غیر واقع گرایانه و بلند پروازنه هدف گذاری کنیم (مانند اینکه بخواهیم با درآمد پایین برای خرید خانه ای در شش ماه پول پس انداز کنیم) اهدافی منعطف تر و قابل دست یابی را برای خود برگزینیم . (با توجه به درآمد، مدت بیشتر از یک سال را پول پس انداز کنیم).

اما همیشه برای این اهداف کار و تلاش بکنیم…. به گفته دانیل پینک، نویسنده کتاب راننده: چیزی که بیشتر از هرچیزی ما را با انگیزه نگه می دارد قدم های کوچکی هست که روزانه در جهت اهدافمان بر می داریم. چیزی که همیشه برای ما قوت قلب است که به سوی اهدافمان می رویم هرچند با گام هایی آرام!

4- اهدافتان را با دیگران در میان بگذارید.

به جای اینکه اهدافمان را پیش خود نگه داریم، با دیگران هم درجریان بگذاریم. جیمز فلر متخصص شبکه های اجتماعی می گوید: دوستان و آشنایان می توانند رفتار شما را تقویت کنند. با این حال سخت است از اهداف خود دست بکشیم وقتی بدانیم که دیگران پیشرفت ما را زیر نظر دارند. شخصی به نام استفانی برای اینکه وزن خود را کاهش دهد وبلاگی را راه اندازی کرد و همه دوستان و آشنایان خود را دعوت کرد. استفانی: چیزی را میخواستم که من را با مسولیت و قابل حساب نگه دارد استفانی هر هفته خود را وزن می کرد و نتایج را در وبلاگ خود ثبت می کرد. او در سه هفته تقریباً سه کیلو وزن کم کرد. استفانی : مردم پیشرفت من را در وبلاگ مشاهده می کردند و با نظرات خود من را در ادامه راه با انگیزه نگه می داشتند

5- در شرایط سخت حمایت دیگران را فراموش نکیند.

به دوستان و آشنایانی فکر کنید که موفقیت شما را می خواهند. مخصوصا آن هایی که رابطه ای قوی با شما دارند می توانند در لیست افرادی باشند که هنگام سردی و افول انگیزه به کمک شما بیایند. افرادی را انتخاب کنید که شکست شما را در گذشته دیده باشند و از این باخبر باشند که چقدر اهدافتان برایتان مهم است. ژوزف از دوران نوجوانی سیگار می کشید و چندین بار برای ترک سیگار تلاش کرد و در پی راه حلی می گشت؛ ژوزف: گلن کنارم ایستاده بود و بدون هیچ اولتیماتومی گفت که می خواهد درکنار من تا آخر پیر شود؛ این جمله انگیزه ای بینهایت به من داد بعد از آن، من سیگار را کامل ترک کردم.

6- خودت را در اولویت قرار بده

نیازهایت را در اولویت قرار بده حتی اگر کمی خودخواهانه به نظر برسد. اگر در راستا پیشرفت، خودتان را برای دیگران قربانی کنید تا آن ها را راضی نگه دارید، اول از همه به خود ظلم کرده اید. کارن خود را در آخرین اولویت در زندگی قرار داده بود.کارن می گفت: به صورت تمام وقت به عنوان تراپیست کار می کردم و نیمه وقت مشغول به تدریس بودم. علاوه بر این باید از همسر و دو فرزندنم مراقب می کردم با گذشت این ها او خود را مضطرب می دید و اضافه وزن پیدا کرده بود. همچنین درد کمر دائماً او را اذیت می کرد. او تصمیم گرفت برای خود کاری بکند و تغییری در سلامت روحی خود ایجاد کند.کارن می گفت: کار پاره وقت را رها کردم و برای کاهش وزن اقدام کردم. شیش روز در هفته به پیاده روی می رفتم.در نهایت ورزنم را کاهش دادن و کمردرد و استرس ناپدید شدند

7- خود را به چالش بکشیم و تغییر کنیم

فرانک بوچ مربی شنای المپیک میگوید؛ سخت است که در راهی علاقه مند بمانید زمانی که همه چیز بدون تغییر باقی بماند. فرانک برای اینکه به شاگردانش انگیزه بدهد دائما آن ها را مورد چالش قرار می داد تا نقاط ضعف را بهتر بشناسند و خود را تغییر بدهند.

8- همیشه در حال یادگیری باشید.

برای اینکه تلاش خود را تقویت کنید، به راستا پیشرفت در جهت هدف، تمرکز کنید تا اینکه بیشتر حواستان به انتهای راستا باشد. جانت کیسون برای یادگیری یوگا اقدام کرد. او پیشرفت خود را با گذشت زمان قابل قبول ندید و آنطور که انتظار می رفت عمل نکرده بود. او انگیز ه اش را از دست نداد و سرد نشد. جانت برای راستا خود برنامه ریزی بیشتری کرد و تلاش کرد مهارت های بیشتری یاد بگیرد همچنین استادان و کارگاه های یوگای مختلفی را امتحان کرد. جانت گفت : یادگیری برای من بسیار نیروبخش بود و من را در راستا هدف نگه می داشت

9- به اهداف خود معنی بدهید.

اگر هدفی برایتان اهمیت واقعی داشته باشد، آنگاه احتمال دستیابی به آن بیشتر است. برای مثال راس می گفت: من قصد دارم که زبان فرانسوی یاد بگیرم آنگاه راحتتر می توانم با آشنایان فرانسوی ارتباط برقرار کنم این دلیل برای راس اهمیت بیشتری داشت تا فرانسوی را برای تفریح یاد بگیرد. وقتی راستا هدف، سخت تر شد بهتر است که دلیل و اهمیت واقعی هدف را یادآوری کنیم و به آن فکر کنیم.

منبع: فوت و فن

به "9 راز افراد با انگیزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راز افراد با انگیزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید