اپل واچ وجود تومور قلبی را در یک زن تشخیص داد!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، تا کنون اپل واچ توانسته جان افراد زیادی را نجات دهد. در آخرین گزارش ها، این ساعت هوشمند توانسته بود یک قایق ران سرگردان و یک زن گرفتار در رودخانه یخی را نجات دهد.

اپل واچ وجود تومور قلبی را در یک زن تشخیص داد!

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، این ساعت هوشمند می تواند ضربان قلب کاربر را مقدار بگیرد و عادی یا غیرعادی بودن آن را تشخیص دهد. اکنون گزارش دیگری نشان می دهد که این ساعت هوشمند توانسته با شناسایی یک تومور نادر، جان انسان دیگری را نجات دهد.

اپل واچ توانسته تشخیص دهد که قلب زن دچار فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) شده است. این عارضه به این معنی است که قلب کاربر ضربان قلب نامنظمی داشته است. کیم دورکی 67 ساله پس از دریافت اعلان در سه شب متوالی، به بیمارستان مراجعه کرد. او با خودش فکر کرد که ابتدا به اورژانس مراجعه کند و اگر اورژانس تشخیص داد که مسئله ای وجود ندارد، اپل واچ را برای همواره کنار بگذارد.

پس از انجام آزمایشات، پزشکان وجود یک میگزوم قلبی را تشخیص دادند. میگزوم، یک تومور نادر خوش خیم قلبی با رشد سریع است که می تواند جریان خون را محدود نموده و باعث سکته گردد. این تومور، بیشتر در دهلیز چپ مشاهده می گردد. پس از انجام معاینات، دورکی به مدت بیش از 5 ساعت تحت عمل جراحی قلب باز نهاده شد و تومور 4 سانتی متری از قلب او برداشته شد. او در کمتر از دو هفته از بیمارستان مرخص شد. وقتی پزشکان از او پرسیدند که از کجا می دانسته AFib دارد، کیم اعلام نمود: ساعتم به من گفت. پزشکان اعلام نمودند که اگر ساعت اپل به او هشدار نمی داد، کیم قطعاً جانش را از دست می داد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "اپل واچ وجود تومور قلبی را در یک زن تشخیص داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ وجود تومور قلبی را در یک زن تشخیص داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید