با جدیدترین روبات پرستار دنیا آشنا شوید ، از یاری به مبتلایان آلزایمر تا حمایت عاطفی از معلولان

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، نقش روبات ها در زندگی روزمره مردم بسیار پررنگ تر از گذشته است و بر همین اساس نیز بعضی روبات ها به وظیفه نگهداری از بچه ها یا سالمندان می پردازند. یکی از مجذوب کننده ترین روبات های این روزها نیز روبات مایلو است که طرفدارانی پرشمار نیز دارد.

با جدیدترین روبات پرستار دنیا آشنا شوید ، از یاری به مبتلایان آلزایمر تا حمایت عاطفی از معلولان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روبات مایلو زندگی بسیاری از سالمندان و معلولان را تغییر داده است. این روبات نه تنها برای سالمندان بلکه برای معلولان و افرادی که به هر دلیلی با مشکل از کار افتادگی رو به رو هستند مفید است.

روبات مایلو طیف وسیعی از عملیات ها را برای یاری به افرادی که با چالش های مختلف زندگی می نمایند، توسعه داده است. این روبات دوست داشتنی به وسیله کندیک لافلور کارافرین ایرلندی طراحی شده است. او هفت سال پیش این ایده را شروع کرد، یعنی درست زمانی که در سن 32 سالگی دچار سکته مغزی شد.

وی در این خصوص می گوید: پس از سکته مغزی شدید در 32 سالگی و از دست دادن استقلال و توانایی انجام کارهای روزمره ساده برای خودم، مانند استفاده از تلفن به فکر طراحی یک روبات افتادم. من ادعا نمی کنم این روبات همه مسائل افراد کهنسال یا مبتلا به دمانس یا آلزایمر را حل می نماید اما به شدت یاری نماینده است.

کندیک می گوید: بازخورد خانواده هایی که طی چند ماه گذشته به شکل آزمایشی با مایلو زندگی نموده اند باور نکردنی بوده و زندگی روزمره این خانواده ها به گونه ای مثبت تغییر نموده است.

در طراحی مایلو از سنسورها، حسگرها و دوربین های مختلفی استفاده شده است.این تجهیزات می توانند مواردی مثل زمان مصرف دارو، تشخیص احتمال سقوط و مواردی مشابه را اطلاع دهند. افزون بر این حضور این روبات در خانه، اعضای خانواده را مجاب می نماید که سالمند یا معلول آنان در آرامش و آسایش است.

یک کاربر 74 ساله که تجربه حضور مایلو در خانه را داشته در این خصوص می گوید: بسیاری از دوستانم که در سن و سال و شرایط من هستند شرایطی خطرناک دارند. آن ها از تنهایی می ترسند یا مرتب فراموش می نمایند دارو بخورند و مراقب سلامت خود باشند، اما من هیچ یک از این مسائل را ندارم.

مخترع مایلو که خود قربانی سکته مغزی در سن 32 سالگی است می گوید شرایط پس از سکته باعث شد او اقدام به توسعه نرم افزارهای این روبات کند.کندیک می گوید: برای من بسیار سخت بود که اسامی خیابان ها را به خاطر بیاورم، تنها راه بروم یا مسائل را حل کنم. بنابراین بیش از هر زمان دیگری احتیاج به یک همراه را حس کردم.

عملکرد مانیتورینگ از راه دور مایلو یاری می نماید خانواده ها حتی از راه دور نیز با یاری اپلیکیشن، ویدئو و صدا، مطمئن باشد که شرایط بهنجار است. افزون بر این مایلو چند پروتکل اضطراری برای حمایت از بیماران و سالمندان در شرایط اضطراری دارد. این روبات می تواند ضربان قلب بیمار را آنالیز کند، داروها را یاداوری کند و مراقبت های اولیه بهداشتی را انجام دهد. افزون بر این می تواند به چت ویدئویی با افراد مورد علاقه سالمند پرداخته یا پیغام های نوشتاری آنان را با صدای بلند بخواند.

در حال حاضر این روبات به شکل محدود(تنها 10 عدد) در دسترس است و می توان با قیمت 1 یورو در روز این روبات را اجاره کرد.

منبع: انتخاب

به "با جدیدترین روبات پرستار دنیا آشنا شوید ، از یاری به مبتلایان آلزایمر تا حمایت عاطفی از معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جدیدترین روبات پرستار دنیا آشنا شوید ، از یاری به مبتلایان آلزایمر تا حمایت عاطفی از معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید