چگونه خالق برندی محبوب باشیم

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، توضیحی ساده برای دلایل موفقیت برندهایی که قابل قبول مشتری نیستند، وجود دارد:

مشتریان در صورتی با یک نام تجاری کنار می آیند که مطمئن باشند مزیتی قابل توجه در انتظار آنان است. در واقع مشتریان فروشگاه های وال مارت در صورتی خدمات میانه این شرکت را می پذیرند که بدانند فاکتور خریدشان از بخش مواد غذایی وال مارت حدود 10 یا 20 دلار مقرون به صرفه تر است.

چگونه خالق برندی محبوب باشیم

نام های تجاری پرآوازه همیشه بازی را به نفع خود جلو می برند. شما در نقش یک مشتری در صورت نبود تجربه هم می دانید با انجام خرید چه چیزی به دست آورده و حتی می دانید احتمالا آن را به قیمتی پایین تر از آن خود می کنید. در ادامه با وبلاگ وردپرسکارا همراه باشید.

فروشگاه های زنجیره ای در آینده باید کیفیت بهتری داشته باشند، اما در پیچ و تاب غریب این دوران فقط برندسازی مناسب است که می تواند رضایت مشتری را در پی داشته نه چیز دیگر.

در اینجا به بعضی پژوهش های اجرا شده در این خصوص و نمونه هایی که شما را در تحقق برندسازی پیروز کمک می رسانند، پرداخته می گردد.

ساده باشید

اگر تا به امروز قانون یا اصلی جهانی برای برندسازی وجود داشته باشد، آن این است: هرچه برند راحت تر درک گردد، بهتر است.

سادگی اهرمی برای تصمیم گیری راحت تر است، به هرحال شاید این برداشت نتیجه ادراک مشتریان از ماجرا باشد. بر اساس پژوهش هایی که اجرا شده است، 75 درصد مشتریان ترجیح می دهند برندهایی را به دیگران معرفی و توصیه نمایند که از سادگی و راحتی برخوردارند

از بسکمک جهات، سادگی در تمامی جوانب بازاریابی دیده می گردد. در پژوهشی که روی حدود هفت هزار مشتری در خصوص احتمال بازگشت دوباره و خرید حتمی انجام گرفت، به سادگی تصمیم گیری به عنوان محرک اصلی اشاره شده است؛ در میان عوامل بازگشت دوباره مشتری به سمت برند، 40 متغیر مختلف انتخاب شده بودند که شامل قیمت، درک مشتریان از برند و فراوانی مواجهه آنان با برند از آن جمله بودند، ولی مهم ترین عامل در میان تمامی این فاکتورها حکایت از سادگی تصمیم داشت که به مقدار سهولت گردآوری اطلاعات قابل اعتماد در خصوص یک محصول دلالت دارد.

همیشه این نکته را مدنظر قرار دهید، شخصیت برند شما در ابعاد دیگر که منعکس نماینده درک مشتری است، آشکار باشد. به یاد داشته باشید عواملی نظیر قیمت و بسته بندی و … نقش قابل توجهی در نحوه برداشت مشتریان از برند شما برعهده دارند.

بدانید که نمی توانید مورد پسند همه باشید

شرکت محصولات غذایی Miracle Whip در آنالیز مقدار علاقه و ادراکات مشتریان خود از طعم سس های جدیدش دریافت که در کنار مشتریان علاقه مند گروهی نیز از این محصولات شرکت ناراضی هستند.

Miracle Whip در واکنش به این شرایط به جای اینکه کوشش کند بر وفق مراد همه باشد یک آگهی تبلیغاتی تهیه کرد و با برپایی کمپینی با عنوان طرف خود را انتخاب کن سعی کرد با هواداران و مخالفان مصاحبه ای ترتیب دهد. در اولین قدم به هواداران پرآوازه برند مراجعه نموده و آنان را تشویق به اظهار نظر در خصوص محصولات این برند کردند. در قدم بعدی با تشویق مردم به تهیه ویدئوی دوستش داری یا متنفری و تعریف داستان یا خاطره ای خوب یا بد از مصرف Miracle Whip توانست با واکنش های جالبی از سوی مردم روبرو گردد.

همان طور که پروفسور Xueming Luo بعدها در یکی از نسخه های Harvard Business Review اشاره می نماید: این استراتژی فقط از جنبه تفریحی برخوردار نبود. نتایج این کمپین بسیار قابل توجه بود و منجر به افزایش 14درصدی فروش شد. تحقیقات نشان می دهد هیچ چیز جز تنفر قادر نخواهد بود افراد را دور هم جمع کند.

راز این کار ایجاد یک هویت اجتماعی است که باعث تقسیم افراد به گروه های مختلف می گردد. مطالعات حکایت از آن دارد برندهایی که با مقداری خصومت همراه هستند، هنوز می توانند قدم های بزرگی بردارند. تمامی شرکت ها نمی توانند به مقدار آمازون مورد پذیرش صد در صدی قرار بگیرند.

چرا باید براساس ادراک مشتری برندسازی کرد؟

Marc Barros در مقاله خود در خصوص برندسازی محصول اشاره می نماید که بر اساس آن حتی مشتریان با تجربه نیز از تیر رس برندسازی ادراکی در امان نیستند. مصرف نمایندگان قدیمی با این حال دقت بیشتری به سبکی از زندگی که محصول برایشان به ارمغان می آورد، دارند. به نظر مارک این موضوع بیشتر به سبک زندگی فرد خریدار مربوط است تا عملکرد محصول. برای شرکت هایی مثل Nike که مشتریانی کمتر علاقه مند به نحوه ساخت محصولات دارد، نیازی بسیار بالا به برندسازی بر اساس ادراکات وجود دارد: اینکه کفش های Nike را ورزشکاران مشهوری به پا می نمایند، بدون شک پیروزیت ورزشی سایر مشتریان را ضمانت می نماید.

منبع: الی گشت

به "چگونه خالق برندی محبوب باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خالق برندی محبوب باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید