7 راه حل برای خوشبو کردن آشپزخانه

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، پیش از انتخاب نوع طراحی از نظر زیبایی شناختی یا مبلمان گران قیمت برای خانه تان به یاد داشته باشید اولین چیزی که افراد وارد شونده به خانه شما متوجه می شوند بوی موجود در خانه است و هیچ کجای خانه به میزان داخل اشپزخانه این موضوع را نمی توان بهتر احساس کرد.

7 راه حل برای خوشبو کردن آشپزخانه

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا به نقل از یاهولایف، در ادامه به هفت نکته اشاره می کنیم که باید در خصوص بوی خانه و فضای زندگی بدانید و برای بهبود آن رعایت کنید:

1- سطوح را همیشه تمیز نگه دارید

ساده ترین راه برای کسب اطمینان از این که آشپزخانه تان همیشه بوی تازگی دارد؛ تمیز کردن مناسب است. ضدعفونی کردن منظم سطوح نه تنها بهداشت را حفظ می نماید بلکه از تجمع بوها نیز جلوگیری خواهد نمود. روی تمیز نگهداشتن کانترهای آشپرخانه پس از پخت و پز حساس باشید. محصولات پاک نماینده طبیعی حاوی رایحه های نیروبخش مانند لیمو را انتخاب کنید که نه تنها پاکسازی می نمایند بلکه عطری با طراوت در هوا باقی می گذارند.

2- سینک خود را تمیز کنید

سینک آشپزخانه جایی است که کثیفی و چربی به تواند به سرعت در آنجا جمع گردد و فضایی بدبو را ایجاد کند. برای برطرف این بو از تکه های یخ و لیمو بهره ببرید. یک سینی یخ را با برش های لیمو، سنگ نمک و آب پر کنید سپس فریز کنید. پس از یخ زدگی چند مکعب آن را درون سینک بیاندازید. سنگ نمک درون آن به تمیز شدن سطح یاری می نماید در حالی که لیمو با باکتری ها مقابله نموده و رایحه ای دلپذیر را برجای می گذارد.

3- از اسپری آب لیمو برای پاکسازی بهره ببرید

از این اسپری می توان برای پاکسازی سطوح پشتی آشپرخانه و هم چنین بین کاشی ها استفاده کرد. این راه چاره همه کاره به شما در از بین بردن چربی ها می نماید و بوی تازه و ماندگاری از خود برجای می گذارد. بگذارید قطرات آب لیمو حدود پنج دقیقه روی سطوح به جای مانده و سپس آن را با پارچه مرطوب پاک نموده و پس از آن با حوله آشپزخانه خشک کنید.

4- اجازه دهید تا پارچه های خیس خشک شوند

آشپزخانه ها مملو از پارچه ها و حوله هایی هستند که خیلی زود مرطوب می شوند و بوی بدی از خود برجای می گذارند. کسب اطمینان از خشک شدن وسایل مرطوب مانند اسفنج، دستمال ظرفشویی از ایجاد بوی کپک جلوگیری می نماید.

5- از بین برنده های طبیعی بو بهره ببرید

راه های طبیعی زیادی برای به دام انداختن و از بین بردن بوها در آشپزخانه شما وجود دارد و احتمالا از شنیدن این که چنین راه هایی عمدتا ساده و مقرون به صرفه قیمت هستند خرسند خواهید شد. برای مثال، جوش شیرین یکی از مواد طبیعی با خاصیت از بین برندگی بوهای ناخواسته است.

6- کف را با محصولات معطر تمیز کنید

کف آشپزخانه یکی از کثیف ترین قسمت های خانه است. برای حفظ بوی شیرین فضای خود به طور مرتب کف را با مواد شوینده معطر تمیز کنید و مطمئنا در آن صورت تفاوت را احساس خواهید کرد.

7- آشپزخانه را تهویه کنید

آشپزخانه خود را به خوبی تهویه کنید تا از ایجاد بو به خصوص در هنگام آشپزی جلوگیری گردد. تهویه مناسب نقش اساسی در از بین بردن بوی آشپزی دارد. هنگام آشپزی پنجره ها را باز نگه دارید. یکی دیگر از راه های عالی و کم هزینه برای تصفیه هوای آشپزخانه استفاده از یک گیاه خانگی ساده است که نه تنها به طور طبیعی دی اکسید کربن را به دام انداخته و اکسیژن فراوری می نماید بلکه سموم بدی مانند فرمالدئید، بنزن و سایر مواد سرطان زا را نیز از فضای شما فیلتر و پاکسازی می نمایند.

منبع: فرارو

به "7 راه حل برای خوشبو کردن آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه حل برای خوشبو کردن آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید