انتشار اثر تازه ای از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، کتاب کارکرد شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی از منظر مدیریت دانش و تجربه در پنج فصل به قلم بهروز دری، مدیر گروه مدیریت شورای آنالیز متون تدوین شده است.

انتشار اثر تازه ای از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

مولف در پیشگفتار کتاب، هدف از انتشار این اثر را تدوین تاریخچه دانشی شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی عنوان نموده است. کوشش اصلی این اثر، تبدیل دانش ضمنی و به عبارتی حافظه مسئولین و دست اندرکاران شورای آنالیز متون و تبدیل تاریخ شفاهی به دانش صریح یعنی مکتوبات و مستندات شورای آنالیز متون است.

مقدمه این اثر به قلم حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نگاشته شده است.

مقدمه کتاب به صورت نمودارهای آماری و در پنج بخش به کمیت فعالیت ها و برگزاری جلسات هدفمند، دستاوردها و ارتقاء کیفیت، نمونه هایی از ارتقاء کیفیت و اصل قرار دادن خروجی های عالمانه، تنوع بخشی به دستاوردهای کیفی و ارتقاء کیفی و افزایش ترویج دانش در شورای آنالیز متون پرداخته است.

قبادی، رئیس شورای آنالیز متون در مورد رویکرد این کتاب گفته است: این اثر از جنس گزارش های معمول و متعارف نیست؛ بلکه بر پایه اصول مدیریت دانش و متکی بر دستاوردهای علمی این حوزه با نگاهی تخصصی و با هدف ارتقاء بهره وری سازمان، تصویر عالمانه و انباشت علم و مستندسازی تجربه ها و آغازیدن حرکت بهتر و اثربخش تر است و امید می رود با تکیه بر الطاف الهی با مطالعه این اثر و اظهارنظرهای سازنده و انتقادی راه های روشن تری پیش روی شبکه نخبگانی علوم انسانی شورای آنالیز متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گگردده گردد.

فصل اول این اثر به، مبانی نظری و چارچوب مفهومی ماموریت ها و وظایف شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی با رویکرد اعتلاء نقد در چرخه یادگیری از تجربه و فصل دوم، به روش شناسی تحقیق و تدوین پرداخته است. تببین و تشریح دیدگاه های روسای شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی در فصل سوم و شرایط موجود و آینده گروه های تخصصی شورای آنالیز متون از منظر روسای گروه های شورا آنالیز متون در فصل چهارم مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل پنجم نیز آنالیز و تحلیل کلی مسائل و جهت گیری شورای آنالیز متون و گروه های تخصصی مبتنی بر دانش و تجربه تبیین شده است.علاقه مندان می توانند در این اثر اطلاعات گوناگونی را درباره فعالیت، تاریخچه و اثربخشی شورای آنالیز متون مطالعه بفرمایند و مطالبی همانند مصاحبه با روسای ادوار شورای آنالیز متون و مدیران گروه های تخصصی شورا را در کنار گزارش عملکرد شورا مورد مطالعه قرار دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار اثر تازه ای از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اثر تازه ای از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید