انتشار اثر تازه ای از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، کتاب کارکرد شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی از منظر مدیریت دانش و تجربه در پنج فصل به قلم بهروز دری، مدیر گروه مدیریت شورای آنالیز متون تدوین شده است.

مولف در پیشگفتار کتاب، هدف از انتشار این اثر را تدوین تاریخچه دانشی شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی عنوان نموده است. کوشش اصلی این اثر، تبدیل دانش ضمنی و به عبارتی حافظه مسئولین و دست اندرکاران شورای آنالیز متون و تبدیل تاریخ شفاهی به دانش صریح یعنی مکتوبات و مستندات شورای آنالیز متون است.
مقدمه این اثر به قلم حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نگاشته شده است.
مقدمه کتاب به صورت نمودارهای آماری و در پنج بخش به کمیت فعالیت ها و برگزاری جلسات هدفمند، دستاوردها و ارتقاء کیفیت، نمونه هایی از ارتقاء کیفیت و اصل قرار دادن خروجی های عالمانه، تنوع بخشی به دستاوردهای کیفی و ارتقاء کیفی و افزایش ترویج دانش در شورای آنالیز متون پرداخته است.
قبادی، رئیس شورای آنالیز متون در مورد رویکرد این کتاب گفته است: این اثر از جنس گزارش های معمول و متعارف نیست؛ بلکه بر پایه اصول مدیریت دانش و متکی بر دستاوردهای علمی این حوزه با نگاهی تخصصی و با هدف ارتقاء بهره وری سازمان، تصویر عالمانه و انباشت علم و مستندسازی تجربه ها و آغازیدن حرکت بهتر و اثربخش تر است و امید می رود با تکیه بر الطاف الهی با مطالعه این اثر و اظهارنظرهای سازنده و انتقادی راه های روشن تری پیش روی شبکه نخبگانی علوم انسانی شورای آنالیز متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گگردده گردد.
فصل اول این اثر به، مبانی نظری و چارچوب مفهومی ماموریت ها و وظایف شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی با رویکرد اعتلاء نقد در چرخه یادگیری از تجربه و فصل دوم، به روش شناسی تحقیق و تدوین پرداخته است. تببین و تشریح دیدگاه های روسای شورای آنالیز متون و کتب علوم انسانی در فصل سوم و شرایط موجود و آینده گروه های تخصصی شورای آنالیز متون از منظر روسای گروه های شورا آنالیز متون در فصل چهارم مورد بحث قرار گرفته است.
در فصل پنجم نیز آنالیز و تحلیل کلی مسائل و جهت گیری شورای آنالیز متون و گروه های تخصصی مبتنی بر دانش و تجربه تبیین شده است.علاقه مندان می توانند در این اثر اطلاعات گوناگونی را درباره فعالیت، تاریخچه و اثربخشی شورای آنالیز متون مطالعه بفرمایند و مطالبی همانند مصاحبه با روسای ادوار شورای آنالیز متون و مدیران گروه های تخصصی شورا را در کنار گزارش عملکرد شورا مورد مطالعه قرار دهند.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران