ماکرون خطاب به جانسون؛ به وعده هایت درباره برگزیت عمل کن

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر انگلیس هشدار داد، احیای روابط میان دو کشور فقط در صورتی محقق می گردد که لندن به وعده هایش درباره برگزیت عمل کند.

ماکرون خطاب به جانسون؛ به وعده هایت درباره برگزیت عمل کن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرسکارا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران گروه 7 تاکید نمود که روابط لندن و پاریس در صورتی احیا خواهد شد که دولت انگلیس به وعده های خود بر اساس توافق برگزیت [خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا]تمام و کمال عمل کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از این ملاقات گزارش داد، ماکرون به بوریس جانسون گفته است، احتیاج است که روابط انگلیس و فرانسه بازتنظیم گردد و هرچند که به سود دو طرف است، روابط زمانی بهبود خواهد یافت که لندن روی حرف خود طبق توافق برگزیت میان بروکسل و انگلیس بایستد.

در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و وضع قوانین نو در دولت لندن در دوران پسابرگزیت مسائل عدیده ای از جمله در زمینه حریم دریایی و ماهیگیری میان دو کشور به وجود آمده است که باعث تشدید تنش ها میان لندن و پاریس شده است.

دولت فرانسه ماه گذشته هشدار داد که در پی وضع قوانین نو انگلیس در خصوص دسترسی قایق های ماهیگیری فرانسوی در نزدیکی جزایر کانال (مانش) در حال آنالیز اقدامات تلافی جویانه است.

اختلافات بر سر جبل الطارق، اجرای پروتکل ایرلند شمالی و بعلاوه اختلافات گمرکی از جمله مسائل بغرنج میان انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت است که باعث تشدید تنش ها میان دو طرف شده است.

انگلیس با سپری کردن دوره انتقالی 11 ماهه، انتها از روز یکم ژانویه 2021 از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپایی خارج شد. اما اتحادیه اروپا 25 اسفند ماه سال گذشته خاطرنشان کرد که اقدام حقوقی علیه انگلیس به علت عدم رعایت مفاد توافق برگزیت را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماکرون خطاب به جانسون؛ به وعده هایت درباره برگزیت عمل کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خطاب به جانسون؛ به وعده هایت درباره برگزیت عمل کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید