مقایسه اطلس با کوییک؛ همه چیز درباره هاچ بک نو سایپا

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، خبرنگاران- مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه با عرضه تازه ترین محصول سایپا یعنی اطلس همراه شده است. مدلی که ذاتا فیس لیفت تازه کوییک است که از نظر ظاهری و به خصوص نمای عقب و جلو تفاوت های زیادی دارد، اما مثل همه مدل های خانواده X200 سایپا قرار است با همان موتور M15 و حجم 1.5 لیتر راهی بازار گردد. طبق اعلام سایپا اطلس در چهار تیپ مختلف فراوری می گردد که نسخه فول آپشن آن با گیربکس اتومات و امکاناتی مثل نمایشگر هفت اینچ، دوربین عقب، دکمه های کنترلی روی فرمان و سقف سانروف به فروش می رسد. البته باوجود قرار گرفتن اطلس در لیست مدل های مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه، هنوز قیمت آن در کارخانه معین نیست.

مقایسه اطلس با کوییک؛ همه چیز درباره هاچ بک نو سایپا

مقایسه اطلس با کوییک؛ تفاوت های ظاهری

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، اطلس از نظر ظاهری به خصوص در نمای عقب و جلو نسبت به کوییک فرق دارد. جلوپنجره اطلس با 11 خط عمودی طراحی تازهی دارد و نمای عقب خودرو به لطف سپر و چراغ های تازه کاملا با کوییک فرق دارد. یکی دیگر از تفاوت های نمای عقب اطلس اضافه شدن اسپویلر به بالای شیشه عقب است که البته این اسپویلر مثل سقف خودرو با رنگ مشکی طراحی شده است و دقیقا کنار آنتن اطلس قرار گرفته تا نمای مجذوب نماینده تری نسبت به کوییک داشته باشد. اما خب وقتی سراغ نمای جانبی اطلس می رویم، انصافا فرق زیادی با کوییک نمی بینیم. طراحی آینه ها و در ها ما را دقیقا یاد کوییک می اندازد و سایپا برای اطلس مثل کوییک از رینگ های 14 اینچ استفاده نموده است. به شکل رسمی نه، اما گفته می گردد بعد از عرضه همین نسخه از اطلس، سایپا تصمیم دارد نسخه R یا همان دو رنگ این مدل را مثل کوییک راهی بازار کند.

نمای عقب اطلس به لطف سپر و چراغ های تازه کاملا با کوییک فرق دارد اما وقتی سراغ نمای جانبی می رویم، تفاوت زیادی دیده نمی گردد

مقایسه اطلس با کوییک؛ تفاوت آپشن ها و فضای اتاق

اطلس مثل سهند قرار است با داشبورد تازهی روانه بازار گردد. همانطور که از عکس های اطلس پیداست، از تریم مشکی و کرم برای طراحی داشبورد استفاده شده و دریچه های تهویه دایره ای، وسط آن دیده می شوند. احتمالا در اولین نگاه، نمایشگر لمسی که بالای داشبورد قرار گرفته، جلب توجه می نماید. تغییر مهم بعدی در فضای اتاق، اضافه شدن صفحه کیلومتر تازه است که خیلی از فعالان بازار خودرو از همان روز رونمایی اطلس، آن را یکجور کپی برداری از محصولات BMW می دانستند. قبل از طراحی اطلس، سایپا برای مدل هایی مثل تیبا، کوییک و ساینا از دسته راهنما و برف پاک کن پراید استفاده می کرد و حالا دسته راهنما و برف پاک کن اطلس به همان نمونه هایی که در شاهین وجود دارد، شبیه است. البته غربیلک فرمان اطلس تقریبا فرقی با فرمان کوییک ندارد و اینجا هم خبری از فرمان دی کات نیست. درمجموع، فضای اتاق اطلس تفاوت های زیادی با کوییک دارد و خیلی ها از این نظر اطلس را گزینه مدرن تری نسبت به کوییک می دانند. در خود سایت سایپا نوشته شده که اطلس در چهار تیپ مختلف عرضه می گردد که تفاوت این تیپ ها به تفاوت آپشن ها و گیربکس دنده ای و اتومات مربوط می گردد. آنطور که سایپا گفته، نسخه اتوماتیک تیپ 2 اطلس از سایر تیپ ها آپشن های بیشتری خواهند داشت. نمایشگر هفت اینچ، دوربین عقب، دکمه های کنترلی روی فرمان و سانروف مهمترین آپشن های اطلس اتومات تیپ 2 خواهند بود.

نمایشگر لمسی و صفحه کیلومتر تازه مهمترین تفاوت های اتاق اطلس با کوییک محسوب می شوند

مقایسه اطلس با کوییک؛ تعیینات فنی

اطلس تازه ترین عضو خانواده X200 سایپاست که با همان پیشرانه M15 فروخته می گردد. البته به لطف دریچه گاز برقی تاحدودی راندمان موتور 1.5 لیتری آن در مقایسه با موتور 1.5 لیتری کوییک بهتر است. طوری که موتور اطلس می تواند نهایتا 128 نیو تن متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل 137 اسب بخار داشته باشد درحالی که این دوتا عدد برای کوییک به ترتیب 128 نیو تن متر و 87 اسب بخار است. از طرفی گفته می گردد مصرف سوخت ترکیبی اطلس به ازای هر 100 کیلومتر چیزی نزدیک 0.2 لیتر کمتر از کوییک است. در خود سایت سایپا هم اطلاعاتی درباره حداکثر سرعت و شتاب اطلس وجود ندارد، اما قرار است این مدل را با همان ظرفیت باک 41 لیتری روانه بازار نمایند.

اطلس مثل همه مدل های خانواده X200 سایپا با همان موتور M15 راهی بازار می گردد

مقایسه تعیینات فنی اطلس و کوییک

تعیینات فنی

کوییک

اطلس

پیشرانه

M15

M15 با دریچه گاز برقی

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

128 نیو تن متر

137 نیو تن متر

حداکثر قدرت

87 اسب بخار

90 اسب بخار

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

تعیین نیست

شتاب

13 ثانیه

تعیین نیست

مصرف سوخت

7.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

6.9 لیتر لیتر به ازای 100 کیلومتر

ظرفیت باک

41 لیتر

41 لیتر

منبع: فرارو

به "مقایسه اطلس با کوییک؛ همه چیز درباره هاچ بک نو سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اطلس با کوییک؛ همه چیز درباره هاچ بک نو سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید