پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصولات صیفی در گراش

به گزارش وبلاگ وردپرسکارا، مدیر جهاد کشاورزی گراش اندازه پیش بینی برداشت محصولات صیفی در این شهرستان جنوبی استان فارس در سال زراعی جاری را 30 هزار تن گفت.

پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصولات صیفی در گراش

به گزارش از، حسن مرادی از پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصولات صیفی در گراش خبر داد و گفت: این اندازه محصول از حدود هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان برداشت می شود.

او اظهار داشت: برداشت صیفی هر ساله از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد در این شهرستان ادامه دارد و همواره محصولات کشت زیر پلاستیک (تونلی) به صورت نوبرانه و در ادامه هم محصولات کشت در فضای آزاد به بازار عرضه می شود.

مرادی گفت: عمده محصولات صیفی که در شهرستان گراش کشت می شود شامل هندوانه، گوجه، خیارسبز، بادمجان، طالبی، خربزه، خیار چمبر و شاه پسند (نوعی طالبی) است.

او اظهار داشت: اقلیم منطقه این اجازه را می دهد که در طول سال همواره صیفی را به صورت کشت پاییزه و تابستانه داشته باشیم و در واقع محصولاتی که تا به امروز برداشت می شود مربوط به کشت های زیر پلاستیک و تونلی پاییز سال قبل است.

مرادی گفت: البته برخی محصولات هم پس از خاتمه برداشت در اواسط تابستان همچون گوجه و شاه پسند به نام صیفی حاصل کشت مجدد تابستانه است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: در مجموع سالانه بیش از یک هزار و 500 هکتار انواع صیفی پاییزه و تابستانه در این شهرستان کشت می شود که می تواند به طور میانگین برای 300 نفر به صورت مستقیم و در زمان کشت و برداشت محصول هم برای 900نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی کشاورزان همواره عدم فروش محصول تولیدی با قیمت مناسب بوده است گفت: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به کشاورزان تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در این بخش دارند می توانند برای دریافت وام به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

او اظهار داشت: سالانه افزون بر 53 هزار تن انواع محصولات جالیزی در شهرستان گراش و در فصول مختلف سال برداشت می شود که نقش مهمی در تعادل بخشی بین عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت های محصولات دارد.

شهرستان گراش دارای حدود 12 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصولات صیفی در گراش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 30 هزار تن محصولات صیفی در گراش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید